وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 13 مرداد 1394 ساعت 10:40   |   کد مطلب: 15611
روز دوم مسابقات دسته دوم بسکتبال دختران دانشجوی دانشگاه آزاد در همدان
قطعی شدن صعود اصفهان، کرمانشاه و بروجرد
روز دوم مسابقات دسته دوم بسکتبال دختران دانشجوی دانشگاه آزاد در همدان، با انجام شش مسابقه پیگیری و در نهایت چهره سه تیم صعودکننده به مرحله بعد مشخص شد.

به گزارش نافع، روز دوم مسابقات بسکتبال دسته دوم دختران دانشگاه‌ آزاد سراسر کشور با حضور 14 تیم و از روز یکشنبه و در سالن ورزشی امام علی (ع) واحد همدان آغاز شده و با انجام شش مسابقه پیگیری شد.

این رقابت‌ها بر اساس قرعه در گروه «الف» سه تیم بوشهر، کردستان و خراسان‌ جنوبی، در گروه «ب» چهار تیم بروجرد، اصفهان، گیلان و بندرعباس تقسیم‌بندی شدند.

در گروه «ج» خوزستان، چهارمحال و بختیاری، قم و کرمانشاه شرکت می‌کنند و در آخرین گروه به نام گروه «د» سه تیم زنجان، کرمان و قزوین حضور دارند.

* کردستان استراحت کرد، بیرجندی‌ها در یک قدمی صعود

از گروه «الف» که سه تیم بوشهر، کردستان و خراسان‌ جنوبی حضور دارند یک مسابقه برگزار شد که طی آن دو تیم خراسان جنوبی و بوشهر به مصاف هم رفتند.

در پایان این مسابقه تیم خراسان جنوبی موفق شد با حساب 51 بر 48 و تنها با سه اختلاف به برتری برسد تا تیم‌های صعودکننده این گروه به روز آخر کشیده شود.

از این گروه تیم کردستان با قرعه استراحت مواجه بود تا  دیدار حساس بوشهر و کردستان برای تعیین تیم‌های برتر از حساسیت بالایی برخودار شود.

* اصفهان صعود کرد / پیروزی دیدنی بروجرد برابر دختران گیلک با اختلاف یک امتیاز

در گروه «ب» با حضور چهار تیم‌ بروجرد، اصفهان، گیلان و بندرعباس، دو بازی برگزار شد و تیم‌های بروجرد و اصفهان برنده‌ای گروه «ب» لقب گرفتند.

در بازی نخست این گروه تیم بسکتبال دختران بروجرد به نمایندگی از استان لرستان به مصاف حریف شمالی خود تیم گیلان رفت که در یک بازی زیبا و جذاب تنها با اختلاف یک امتیاز برنده این مصاف شد.

در پایان این مسابقه بروجردی‌ها با حساب 50 بر 49 حریف شمالی خود گیلان را از پیش رو برداشتند تا یکی از تیم‌های صعودکننده به مرحله بعد لقب بگیرند.

در دومین دیدار این گروه، تیم اصفهان که از آمادگی به نسبت بهتری در مقایسه با تیم‌های دسته دومی برخوردار است به مصاف تیم بندرعباس نماینده استان هرمزگان رفت که در نهایت این مسابقه به پیروزی اصفهانی‌ها و صعود آنها به مرحله بعد انجامید.

 

در پایان این مسابقه تیم اصفهان موفق شد با اختلاف 41 امتیازی و نتیجه کلی 67 بر 26 برابر دختران بندری به برتری برسد تا یکی از تیم‌های صعودکننده در جمع هشت تیم برتر معرفی شود.

* خوزستانی‌ها سند سقوط قمی‌ها را امضا کردند / کار این گروه به روز سوم کشیده شد

در گروه «ج» چهار تیم خوزستان، چهارمحال و بختیاری، قم و کرمانشاه حضور دارند که در بازی نخست دو تیم قم و خوزستان به مصاف هم رفتند که در یک بازی یک طرفه اهوازی‌ها با اختلاف 38 امتیاز برنده این مسابقه شدند.

در پایان این مسابقه تیم قم که در روز گذشته بازی ضعیفی را ارائه کرده بودند، امروز هم برابر خوزستان حرف برای گفتن داشت و در نهایت با حساب 50 بر 12 مقابل دختران اهوازی شکست را پذیرفت.

تیم کرمانشاه که در بازی نخست برابر  تیم خوزستان به برتری رسیده بود با روحیه بهتری مقابل تیم چهارمحال بختیاری به میدان رفت که در نهایت در یک بازی زیبا توانست حریف خود را شکست دهد.

تیم کرمانشاه درنهایت 57 بر 46 به برتری رسید که  با کسب این پیروزی ارزشمند به عنوان یکی از هشت تیم صعودکننده به مرحله بعد معرفی شد.

* تلاش سه تیم برای بقا و صعود در روز آخر

در گروه «د» سه تیم زنجان، کرمان و قزوین حضور دارند که همه اتفاقات این گروه به روز آخر کشیده شد.

در روزی که کرمان که با قرعه استراحت روبرو شد، دو تیم زنجان و قزوین برابر هم به میدان رفتند که در نهایت تیم قزوین با ارائه یک بازی منطقی حریف زنجان خود را از پیش‌رو برداشت.

تیم قزوین که در بازی ابتدایی خود برابر کرمان شکست را پذیرا بود، با ارائه یک بازی زیبا موفق به پیروزی شد تا امید خود را برای صعود به مرحله بعد پررنگ کند.

تیم زنجان که با یک روز تأخیر به همدان رسیده بود، در نخستین بازی خود در رویداد ورزشی موفق عمل نکرد و نتوانست به پیروزی دست یابد و در نهایت با حساب 50 بر 31 این مسابقه به سود تیم قزوین به پایان رسید.

این رقابت‌ها با انجام شش بازی دیگر روز سه‌شنبه پیگیری خواهد شد تا در نهایت هشت تیم صعودکننده به مرحله بعدی رفته و همچنین کاندیداهای سقوط به دسته پایین‌تر مشخص شوند.

برنامه بازی‌های روز سه‌شنبه 13 مرداد به شرح ذیل است:

بازی نخست: بوشهر - کردستان

بازی دوم: بروجرد - اصفهان

بازی سوم: خوزستان - چهارمحال بختیاری

بازی چهارم: قم - کرمانشاه

بازی پنجم: گیلان - بندرعباس

بازی ششم: کرمان - زنجان

مسابقات بسکتبال دسته دوم دختران دانشگاه‌ آزاد اسلامی سراسر کشور با حضور 14 تیم از روز یکشنبه 11 مرداد آغاز و تا روز 16 مرداد به میزبانی همدان و در سالن ورزشی امام علی (ع) واحد همدان ادامه دارد.

به گفته مسئولان برگزاری در پایان این رقابت‌ها دو تیم برتر به دسته اول و چهار تیم به دسته پایین‌تر سقوط خواهند کرد.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما