وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 10 مرداد 1394 ساعت 07:50   |   کد مطلب: 15527
امام جمعه اسدآباد با انتقاد از برخی از افراد در خصوص برداشتن شعار مرگ بر آمریکا، گفت: باید مقابل استکبار ایستادگی کرد و با حضور درصحنه قدرت خود را به استکبار جهانی نشان می‌دهیم.

به گزارش نافع، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید موسی حسینی‌مجد ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان اسدآباد در سلسله مباحث نام‌گذاری سال به نام دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی، اظهار داشت: یکی از آسیب‌های جدی در خانواده و مردم سخن‌چینی است، سخن‌چینی پایه‌های خانواده را از بین می‌برد و جامعه را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه سخن‌چینی می‌تواند بین دولت و ملت را جدایی بیندازد، افزود: خداوند در سوره علق به حضرت محمد (ص) اوصاف انسان‌های منافق و درو را ذکر می‌کند که یکی از اوصاف انسان‌های منافق را خداوند سخن‌چینی ذکر می‌کند.

امام جمعه اسدآباد گفت: خداوند از رسول خدا (ص) می‌خواهد تا از سخنان منافقین توجهی نکند و به آنها اعتماد نکند چراکه این افراد پست و بدنام هستند چراکه از پست‌فطرتی است که انسان دورویی می‌ورزد.

وی با بیان اینکه بهترین افراد در نزد خداوند کسی است که اخلاق نکویی دارد، بیان کرد: برخی از افراد بااخلاق خود مردم را جذب می‌کنند و با مردم همدل و هم‌زبان می‌شوند.

حسینی‌مجد تصریح کرد: منحوس‌ترین افراد نزد خداوند کسی است که سه ویژگی سخن‌چینی، تفرقه‌اندازان و بازگویی لغزش افراد پاک‌دامن را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اکثر لغزش‌های انسان از زبانش است، اعلام کرد: سخن‌چینی همدلی و هم‌زبانی را تهدید می‌کند و بین قبیله، فامیل تفرقه می‌اندازد و اتحاد، همدلی و هم‌زبانی را تهدید می‌کند و امیدواریم با عنایت خداوند از لغزش‌های زبان به دور باشیم.

امام جمعه اسدآباد با گرامی داشتن روز اهدای خون گفت: اگر بتوانیم در سال یک یا چند بار خون اهدا کنیم و به‌خصوص برای افرادی که خون آنها کمیاب است و می‌تواند به افراد محتاج کمک کنند بهتر است خون اهدا کنند.

وی افزود: برخی از گروه‌های خونی کمیاب است که با اهدا خون می‌توانیم در تصادفات احتمالی به افرادی که گروه‌های خونی کمیاب دارند کمک کنیم و از جهتی نیز اهدا خون در تصفیه خون اثربخش است.

امام جمعه اسدآباد با گرامی داشتن سالروز شهادت حضرت حمزه بیان کرد: شهادت حضرت حمزه در جنگ احد و در سال سوم بعثت رخ داد و آنجا است که پیغمبر اسلام در شهادت این سردار بزرگ اسلام که به لشکر اسلام ابهت داد اشک ماتم ریخت.

وی با تسلیت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی عنوان کرد: وفات حضرت عبدالعظیم حسنی در سال 252 هجری قمری رخ داد و ایشان از امام زادگان گران‌قدری است که حضورش نعمتی برای کشور و پناهی برای مردم است.

امام جمعه اسدآباد با گرامی داشتن روز جهانی شیر مادر مادران گفت: مادران بدانند که اثرات و برکاتی که در شیر مادر است در چیز دی/ری وجود ندارد و اگر نوزاد دو سال ابتدایی زندگی خود را با شیر مادر بزرگ شود از ضعف‌های جسمانی به دور می‌ماند و روحیه عاطفی مادر نیز با شیر مادر به نوزاد منتقل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید نهضت مشروطه درس عبرتی برای جوانان باشد، گفت: آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری 148 سال قبل در نهضت مشروطه به شهادت رسید در آن زمان حکومت وقت در بین مردم تفرقه انداختند و مردم را از روحانیت جدا کردند و نهضت مشروطه را خاموش کردند، نهضت مشروطه باید برای نسل جوان به‌عنوان یک عبرت شناسانده شود.

حسینی‌مجد عنوان کرد: گاهی برخی شبهات در ذهن جوانان عبور می‌کند که بحث دین از سیاست جدا است اما نمی‌دانند که مشهورترین رهبر سیاسی جهان اما راحل و رهبر معظم انقلاب هستند که با آوردن انقلاب شیطنت دشمن به مردم را یاد دادند.

وی تصریح کرد: امام عظیم الشان درزمانی که کسی جرات جسارت به آمریکا نداشت را آن را شیطان بزرگ نامید و امروزه جوانان ظلم‌ستیزی و سلطه نپذیری خود را مدیون دین و امام راحل هستند و اینکه اگر روزی این شبه پیش آمد که روحانی تنها به منبر خود بچسبد این‌یک توطئه از سوی استکبار جهانی است.

امام جمعه اسدآباد با بیان اینکه جنایات آمریکا با مذاکرات فراموش نمی‌شود، تصریح کرد: دشمن را باید شناخت و با این مذاکرات که هنوز در صفحه اول آن قرار داریم و پایان آن مشخص نیست نباید ذوق‌زده شویم.

وی با انتقاد از برخی از افراد در خصوص برداشتن شعار مرگ بر آمریکا، گفت: باید مقابل استکبار ایستادگی کرد و با حضور درصحنه قدرت خود را به استکبار جهانی نشان می‌دهیم.

حسینی‌مجد با گرامی داشتن سالروز بمباران شیمیایی هیروشیما و نکازاکی در سال 1395 میلادی، ابراز کرد: در این حادثه دلخراش 160 هزار نفر با یک بمب اتمی کشته و مجروح شدند که این یک پرونده سیاه است برای آمریکایی است که 12 سال است با انرژی هسته‌ای ما مخالفت می‌کنند اما خودشان هزاران نفر را با بمب شیمیایی نابود کرده‌اند.

وی با اعلام اینکه ترکیه همواره پشتیبان آمریکایی‌ها بوده است، اظهار داشت: تجاوز کشور ترکیه به خاک عراق و سوریه به بهانه مبارزه با داعش را محکوم می‌کنیم چرا که صداقتی در دولت‌مردان ترکیه وجود ندارد و انها قسم‌خورده‌اند که پشتیبان امریکا باشند.

امام جمعه اسدآباد گفت: ترکیه بارها اعتراف کرده است که از هم‌پیمانان امریکا هستند و می‌خواهند بشار اسد را از قدرت پایین بکشند و به همین دلیل کشور سوریه را ناامن کرده‌اند و اما آنها خوب می‌دانند کسانی که خودفروخته بوده‌اند به بدترین حالت از دنیا رفته‌اند و باید از تاریخ عبرت بگیرند که نمونه بارز آن صدام حسین است.

وی با قدردانی از زحمات شهردار و شورای اسلامی شهر اسدآباد گفت: انجام اسفالت شهر اسدآباد مورد تقدیر مردم است اما انجام دو کار عمرانی که از اولویت‌های شهرستان بود رضایت مردم را به همراه داشته است.

حسینی‌مجد گفت: ساخت سرویس بهداشتی عمومی شهر که سال‌ها بی‌نتیجه مانده بود در حال اجرا است و دیگری ایجاد المان برای شهدای گمنام است که به همت شهردار وقت این پروژه در حال احداث است و امیدواریم قبل از فصل سرما این دو پروژه به بهره‌برداری برسد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما