وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 2 مرداد 1394 ساعت 08:45   |   کد مطلب: 15381
جعفر طلایی به عنوان دادستان نظامی همدان معرفی شد
با حضور معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح جعفر طلایی به عنوان دادستان نظامی همدان معرفی شد.

به گزارش نافع، حجت الاسلام محمد مصدق روز پنجشنبه در آیین معارفه دادستان نظامی نیروهای مسلح همدان بیان کرد: با توجه به حساسیت و ظرافت کار در نیروهای مسلح در قانون اساسی برای این قشر یک دادگاه اختصاصی پیش بینی و تاسیس شده است.

وی فلسفه تشکیل یک دادگاه اختصاصی برای این قشر را ضرورت بررسی دقیق و صدور احکام قضایی با در نظر گرفتن مولفه های مختلف در نیروهای مسلح، دانست.

وی با تاکید بر اینکه دادگاه های خاص برای رسیدگی جرائم قشر خاصی وضع می‎شوند بیان کرد: رسیدگی پرونده در دادسرای نظامی باید بگونه ای باشد که علاوه بر ضمن دستیابی به حق و حقوق جایگاه فرمانده تضعیف نشود.

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: به فرموده رهبری فرزانه انقلاب حتی در احضاریه دادن به افراد نظامی نیز با دقت نظر بالایی داشت.

وی تاکید کرد: در رسیدگی به پرونده های سازمان قضایی نیروهای مسلح در درجه نخست حفظ اقتدار فرماندهی سپس مجازات متهم و مجرم است.

مصدق خاطرنشان کرد: از سال 76 تاکنون برای سازمان قضایی نیروهای مسلح موضوع پیشگیری از وقوع جرم به عنوان یک وظیفه ذاتی پذیرفته شده است به این منظور در این مدت زمان موضوع پیشگیری از جرم مد نظر بوده است.

وی تاکید کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح همواره برای حفظ اقتدار نیروهای مسلح در کنار فرماندهان نظامی و انتظامی بوده و هیچگاه در مقابل آنها قرار نگرفته است.

در این آیین جعفر طلایی به عنوان دادستان نظامی همدان معرفی شد و از تلاش های حجت الاسلام رمضانعلی صالحی تقدیر به عمل آمد.

منبع:ایرنا
انتهای پیام/ح

 

دیدگاه شما