وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 1 مرداد 1394 ساعت 09:41   |   کد مطلب: 15371
رئیس کمیته جست‌وجوی مفقودین غرب کشور انتقاد کرد
رئیس کمیته جست‌وجوی مفقودین غرب کشور گفت: متأسفانه هنوز با وجود گذشت سه سال از خاکسپاری شهدا در فامنین و اسدآباد هیچ اقدامی در ایجاد یادمان شهدای گمنام نشده است.

به گزارش نافع، محمدجواد زمردیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به عملکرد کمیته جست‌وجوی مفقودین غرب کشور طی یک دهه اخیر اظهار کرد: از سال 69 تا سال 94 بیشترین رجعت پیکرهای مطهر شهدا به استان همدان مربوط بوده است.

وی دلایل مختلفی چون توجه ساختاری و سازمانی به تشکیلات کمیته، همراهی و همیاری مسئولان، دغدغه‌مندی مردم و خانواده معظم شهدا، حضور قابل توجه نیروهای داوطلب در امر همکاری و همیاری در کمیته، ارتباطات بیشتر با دولت عراق پس از فروپاشی حزب بعث، دسترسی به اطلاعات نقاط به جا مانده پیکرهای مطهر شهدا و بهره‌مندی از دانش DNA را باعث این امر دانست.

رئیس کمیته جست‌وجوی مفقودین غرب کشور با اشاره به اینکه در بین پیکرهای مطهر شهدا برخی گمنام بودند، گفت: در راستای تحقق درخواست‌های مردمی و شور و اشتیاق به خاکسپاری شهدا در مناطق مختلف در خارج از گلزارها، دستورالعملی اعلام شد و در اختیار فرمانداران، بخشداران، بنیاد شهید و سپاه قرار گرفت.

وی ادامه داد: طبق این ساز و کار انتخاب نقطه شرایط خاکسپاری و مهمتر از همه ایجاد یادمان و برگزاری برنامه‌های مختلف از نکات حائز اهمیت این دستورالعمل بوده است.

زمردیان گفت: امروز از 36 نقطه مکان خاکسپاری شهدا در سطح استان، در برخی نقاطی به سرعت کار ساخت و ساز یادمان و ایجاد بستر برگزاری برنامه‌های فرهنگی ایجاد شده است.

وی این نقاط را به سه دسته تقسیم کرد و ابراز داشت: دسته اول مکان‌هایی است که مسئولان مربوطه به سرعت نسبت به عملیاتی کردن اهداف خاکسپاری شهدا در آن نقاط اقدام کرده‌اند.

رئیس کمیته جست‌وجوی مفقودین غرب کشور شهرستان ملایر و شهر قهاوند را در این بخش گنجاند و گفت: در میزبانی از شهدای گمنام بهترین شکل همکاری و دغدغه‌مندی در مسئولان این دو شهر کاملاً ملموس بود.

زمردیان در تشریح این مطلب افزود: در بام ملایر قبل از خاکسپاری شهدا، یادمان مربوطه احداث شده بود که این امر جای قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز این منطقه به یکی از نقاط تفریحی ـ توریستی و فرهنگی ـ مذهبی شهرستان ملایر تبدیل شده است، از برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی در آن خبر داد.

رئیس کمیته جست‌وجوی مفقودین غرب کشور در خصوص میزبانی شهر قهاوند از شهدای گمنام و خاکسپاری آنها در نقاط شهری این منطقه گفت: این شهر با وجود قرارگیری در منطقه محروم، اما بسیار حساب شده، در کوتاه‌ترین زمان ممکن یک مجموعه فرهنگی و یادمان مناسب برای شهدا ایجاد کرد و برنامه‌های فرهنگی را به این سمت سوق داد.

وی با بیان اینکه متأسفانه هنوز در دو نقطه فامنین و اسدآباد با وجود گذشت سه سال هیچ اقدامی نشده، اظهار کرد: این در حالی است که بودجه اولیه برای ایجاد یادمان در این دو شهر اختصاص داده شده است.

زمردیان ادامه داد: برای ما سئوال شده چطور می‌شود، مسئولان این دو شهر قبل از خاکسپاری به شدت پیگیر میزبانی از شهدا گمنام هستند به طوری که در اولویت‌ها، ما را دچار تردد می‌کنند، اما با گذشت سه سال اقدامی انجام نداده‌اند.

وی با بیان اینکه متأسفانه مسئولان این دو شهر جواب قانع‌کننده‌ای به این اهمال‌کاری خود نمی‎دهند و کمبود بودجه را بهانه می‌کنند، گفت: سئوال این است که اگر بودجه نبود چرا به دنبال خاکسپاری شهدا در نقاط شهری بودند و دیگر اینکه آیا وضعیت آنها از قهاوند محروم، بدتر است؟

رئیس کمیته جست‌وجوی مفقودین غرب کشور در ادامه سخنانش با بیان اینکه در نقاط نظامی و دانشگاهی، کار به خوبی انجام شده به طوری که خارج از انتظار بود، گفت: بیشترین مشکل ما در نقاط شهری است.

وی با تأکید بر اینکه از این به بعد روی این موضوع بیشتر حساس خواهیم شد، تأکید کرد: اگر بخشی از بودجه برای ایجاد سازه‌های یادمانی تأمین نشود اقدامی به خاکسپاری شهدا در آن مناطق نخواهد شد.

منبع:فارس

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما