وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 26 تير 1394 ساعت 23:43   |   کد مطلب: 15305
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: هر کس از مسئولان قبل از مطالعه کامل جمع بندی وین و پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل اظهار نظر مثبت یا منفی داشته باشند، پشیمان خواهند شد.

به گزارش نافع، سردار محمدرضا نقدی پس از نماز جمعه امروز تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با تأکید بر پاسخ مقام معظم رهبری به نامه رئیس جمهور گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند باید وحدت را حفظ کنیم و با متانت و تدبیر به جمع بندی مذاکرات وین رسیدگی کنیم.
وی افزود: آنچه در جمع بندی مذاکرات وین و همچنین پیشنویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل آمده است یک مسئله بسیار جدی برای امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و سرنوشت انقلاب اسلامی است و به هیچ وجه نمی توان آن را سرسری گرفت.
نقدی مجددا تأکید کرد: تدبیر روشن مقام معظم رهبری بررسی این مسائل در مراجع قانونی است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: اگر هر یک از اعضای شورای عالی امنیت ملی بدون مطالعه سطر به سطر جمع بندی مذاکرات و همچنین بدون در نظر گرفتن تبعات آن در امنیت ملی کشور اظهار نظری کنند، چه مثبت و چه منفی، امنیت ملی را به بازی گرفته اند.
وی همچنین خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: اگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی بدون مطالعه دقیق متن 159 صفحه ای و ضمائم برجام و متن پیش نویس قطعنامه سازمان ملل در مورد این مسئله حساس اظهار نظر کنند، چه مثبت و چه منفی، آنها نیز به موکلان خود جفا کرده اند.
نقدی تصریح کرد: همه باید مصالح امنیت ملی را به دقت در نظر داشته باشیم. هر موضع گیری ولو کوچک در این شرایط سرنوشت ساز و حساس کنونی می تواند آثار بسیار بزرگی در سرنوشت انقلاب اسلامی داشته باشد.
وی اضافه کرد: همه باید مراقب گفتارها و اقدامات خود باشیم و بدور از احساسات و شعار با تدبیر و تعمیق روی کلمه به کلمه توافقات و سنجیدن آثار آن بر کشور و سرنوشت ملت ایران در این مورد تصمیم بگیریم و وحدت یکپارچگی و متانت را حفظ کنیم.
رئیس سازمان بسیح مستضعفین در ادامه افزود: با جمع بندی های که ارائه شده نباید برخورد صفر یا صدی کرد لذا باید همه موارد جزء به جزء بررسی شود و اگر خدای نکرده جایی امنیت ملی ما به خطر افتاده است به همان اندازه دستگاه های مسئول وظیفه قانونی خود را انجام دهند.
وی تأکید کرد: اینکه بخواهیم دربست و بدون دقت در جزئیات همه چیز را بپذیریم یا بخاطر وجود برخی اشکالات همه چیز را رد کنیم ، صحیح نیست.
نقدی با تأکید بر اینکه تصمیم دستگاه های مسئول ما به هیچ عنوان نباید تحت تأثیر فضای رسانه ای و اظهار نظرهای این مقام و آن مقام کشورهای 5+1 یا رژیم صهیونیستی و امثال آنها باشد، گفت: اظهار نظر مثبت یا منفی مستند به مقامات خارجی به هیچ وجه قابل قبول نیست.
نقدی در پایان افزود: آنچه مهم است و در پایان سرنوشت خواهد بود سطر به سطر متنی است که قرار است اجرا شود نه فضای رسانه ای.
به گزارش فارس در پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه رئیس جمهور در خصوص پایان جمع بندی مذاکرات هسته ای آمده بود:

به سرانجام رسیدن این مذاکرات، گام مهمی است، با این حال لازم است متنی که فراهم آمده با دقت ملاحظه و در مسیر قانونی پیش‌بینی شده قرار گیرد و آنگاه در صورت تصویب، مراقبت از نقض عهدهای محتمل طرف مقابل صورت گرفته و راه آن بسته شود. به خوبی میدانید که برخی از شش دولت طرف مقابل به هیچ رو قابل اعتماد نیستند.
از ملت عزیز انتظار دارم که همچنان وحدت و متانت خود را حفظ کنند تا بتوان در فضای آرام و خردمندانه به منافع ملی دست یافت.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما