وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 23 تير 1394 ساعت 01:09   |   کد مطلب: 15253
اعتماد به نفس بالای ظریف از کجاست؟
به این ۷ دلیل هیچ‌گاه یک ایرانی را تهدید نکنید!
به این ۷ دلیل هیچ‌گاه یک ایرانی را تهدید نکنید!
عصر روز چهارشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۴ خبری با این عنوان در پایگاه های خبری داخلی منتشر شد : فریاد قاطع ظریف در نشست وزرا: هیچ گاه یک ایرانی را تهدید نکنید!

به گزارش نافع، به نقل از بهجت نیوز ؛ این خبر که به نقل از یک منبع روسی منتشر شده بود به سرعت در سایر سایت های خبری و شبکه های اجتماعی بازتاب یافت.

آنطور که نقل شده است در جریان مذاکرات هسته ای اخیر و پس از ابراز برخی تهدیدات طرف مقابل و به ویژه آمریکایی ها در خصوص توان موشکی و هسته ای ایران وزیر امور خارجه کشورمان با این لحن “که هیچگاه یک ایرانی را تهدید نکنید” نسبت به این موضوع واکنش نشان داده است.

هرچند این گفتگوها هیچ وقت به طور رسمی از سوی دولت مسئولین ایرانی و خارجی تایید یا رد نشد اما کاترین رای سخنگوی خانم موگرینی در صفحه شخصی خود عکسی از گفتگو تند دکتر ظریف با موگرینی منتشر کرده و در این باره نوشت:روابط صادقانه بر اساس احترام متقابل است.

اما آنچه که در این میان قابل تامل و بررسی است این می‌باشد که اصولا اقای ظریف بر اساس کدام پیشینه با چنین اعتماد به نفس بالایی نسبت به طرف خارجی پاسخ میدهد.

برای پاسخ به این موضوع کافیست تا نگاهی به توانایی های کشورمان بی اندازیم . مسئله ای که با تاکیدات فراوان رهبری از سوی برخی مسئولین نادیده گرفته میشود.

برای مثال صحبت های اکبر ترکان بعنوان مشاور ارشد رئیس جمهور که گفته بودند “ایرانی ها فقط در حد آبگوشت بزپاش توانایی دارند!” یا صحبت های علی یونسی بعنوان دستیار ویژه رئیس جمهور ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی که گفته بودند “‌مشکل ازدواج جوانان با رفع تحریم حل میشود!” و یا صحبت های عجیب هاشمی رفسنجانی تحت این عنوان که ” تحریم در حال پوساندن استخوان طبقه مزد بگیر است ” و … را میتوان از جمله همین موارد نام برد.

حال به نظرتان کدام توانایی ها باعث اعتماد به نفس بالای آقای ظریف شده است؟

۱ – حضور مستمر سپاه قدس به عنوان بازوی دفاعی جمهوری اسلامی ایران در کنار مظلومان منطقه و دفاع قدرتمند در برابر استکبار که با تمام کمک های مالی و نظامی نتوانستند در عراق و سوریه و یمن و افغانستان و لبنان کاری از پیش ببرند.برای مثال فقط در مورد یمن برژینسکی تحلیل‌گر معروف آمریکایی معتقد است که افزایش روابط ایران با حوثی‌های شیعه در یمن به مثابه گسترش بی بدیل نفوذ در جهان عرب است.

۲ – قدرت موشکی ایران را که مدیون زحمات شبانه روزی شهید تهرانی مقدم که از فرماندهان بلندبالای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود را بلاشک یکی از توانایی های خاص نظام میتوان اشاره داشت ؛ قدرتی که به اذعان روزنامه الجزائری الشروق ؛ سامانه موشکی ایران قادر است در دقایق نخست درگیری، تمام قسمت‌های ناوگان دریایی آمریکا را در خلیج فارس متلاشی و به لاشه کشتی و ناو جنگی تبدیل کند و یا حتی پنتاگون بطور رسمی پیش‌بینی می‌کند که ایران می‌تواند موشک‌های بالستیک قاره‌پیمایی را که بتواند تا ایالات متحده برسد را تا سال ۲۰۱۵ تولید و تست نماید.

۳ –  ایران رتبه هفدهم تولید علم در دنیا و مقام اول منطقه را داراست. وجود بیشمار دانشمندان ایرانی در حوزه های مختلف علمی و دانشگاهی را از جمله این توانمندی ها میتوان نام برد.فارغ از تمام تلاش های بی شماری که توسط مردمان این سرزمین صورت گرفته و مجالی برای اشاره به انها نیست تنها میتوان به مطلب ویکی پدیا در خصوص اینکه ایران (تا ۲۰۱۰) رتبه نخست رشد در علم و فناوری را داراست اشاره کرد.

۳ – توانایی بی شمار در صنعت هسته ای که هم اکنون باعث ترس قدرت های جهانی شده و حتی انها را وادار به مذاکره با جمهوری اسلامی ایران کرده است که البته طی یک دوره موقتی که در دوره اصلاحات برای مدتی پلمپ و بسته نگاه داشته شد اما در آنسوی ماجرا با تمام حسن نیت هایی که توسط جمهوری اسلامی ابراز شد جرج بوش (بعنوان رئیس جمهور وقت) در سازمان ملل بطور رسمی ایران را محور شرارت خواند و طرفین مقابل مذاکره کننده که به تعهدات خود عمل نکردند.تمام این اتفاقات در حالی رُخ داد که امثال شهید رضایی نژاد و احمدی روشن و علی محمدی و شهریاری در حال تلاش بودند و سرعت پیشرفت صنعت هسته ای کشور را به حدی رساندند که امروزه مذاکره کنندگانمان با این دستاورهای خیره کننده در حال گفتگو با شش قدرت جهانی هستند.البته بد نیست که بدانید به رغم همین زحمت ها و جانفشانی ها ایران هم اکنون جزو تنها ۸ کشور صاحب فناوری هسته ای در دنیاست.

۴ – در حوزه هوا و فضا پیشرفت های قابل ملاحظه ای صورت گرفته است . جمهوری اسلامی ایران نهمین کشور دنیا پس از شوروی (۱۹۵۷)، ایالات متحده آمریکا (۱۹۵۸)، فرانسه (۱۹۶۵)، ژاپن (۱۹۷۰)، چین (۱۹۷۰)، بریتانیا (۱۹۷۱)، هند (۱۹۸۰) و اسرائیل (۱۹۸۸) است که مستقلاً موفق به پرتاب ماهواره شده‌اند.ماهواره هایی همانند زهره ، امید ، مصباح ۱ و ۲ ، سینا ، طلوع ، رصد ، نوید و فجر از جمله این ماهواره هاست.

۵ – طرح تشکیل ارتش سایبری ایران که از سال ۸۴ در سپاه مطرح شد بعنوان یک کار جهادی در حوزه فناوری های اطلاعاتی میتوان نام برد.حمله ویروس استاکس‌نت به نیروگاه نطنز که با دفاع به موقع ارتش سایبری کشورمان روبرو شد از جمله موارد مطروحه است.بنابر اذعان مؤسسه “دیفنس تک” (Defense Tech) از مؤسسات نظامی و امنیتی ایالات متحده آمریکا با استناد به آمار دریافتی از سازمان اطلاعات آمریکا (CIA)، ایران را جزء ۵ کشور دارای قوی‌ترین نیروی سایبری معرفی کرده و تعداد نیروهای سایبری سپاه را بیش از دو هزارو ۴۰۰ نفر به علاوه ۱۲ هزار نفر نیروی ذخیره ـ مردمی ـ نام برده است.

۶ – بنابر اظهارات کارشناسان شرکت ملی نفت ایران، مخازن نفتی ایران تا سال ۱۴۵۳ می‌توانند قابل بهره‌برداری باشند و بد نیست بدانید که مجموع نفت و گاز ایران در میان کل کشورهای دنیا از همه بیشتر است. همین مسئله باعث شده تا جمهوری اسلامی ایران با عزت نفس بیشتری در دنیای جهانی در مقابل رقبای خود گام بردارد.

۷ – استراتژی ایرانی در حوزه نظامی که مبتنی بر دفاع از حیثیت ملی است بارها این موضوع را به اثبات رسانده که هیچ گاه نباید به تهدید یک ایرانی فکر کرد؛ هشت سال دفاع مظلومانه در برابر اکثر کشورهای دنیا که در یک جنگ نابرابر مقابل کشورمان ایستادند تا فتنه ۷۸ و ۸۸ که دشمنان داخلی با همراهی دشمنان خارجی آن را هدایت و پشتیبانی کردند ، دفاع مناطق مرزی در برابر تروریست هایی همانند ریگی ، شاهکار نیروی دریای ارتش در آب های آزاد و بین المللی و مبارزه با دزدان دریایی و همچنین نشاندن پهپاد RQ170 توسط سپاه که در پی ان باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده امریکا رسما در یک مصاحبه مطبوعاتی از جمهوری اسلامی درخواست کرد که آن پهپاد شکار شده را به آمریکاپس دهد و … از جمله توان دفاعی ایران میتوان به شمار آورد.

تمامی این موارد و ناگفته هایی که نتوانستیم به انها اشاره بکنیم قطره ای از دریای زحمات بی منت مردمانی است که بنا به فرمان رهبرشان جهادی عمل کرده اند و دست به دست هم داده اند تا امروز یک ایران مقتدر و قدرتمند در جهان پا به عرصه بگذارد. کشوری که اگر لحظه ای دشمنان تصور آن را میکردند که میتوانستند به آن حمله کنند از آن دریغ نمیکردند.

اما امروزه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مقابل ۶ کشور قدرتمند در مذاکرات هسته ای با اعتماد به نفسی بالا و با پشتوانه این داشته هایی که به انها اشاره شد از جمله ” هیچ وقت یک ایرانی را تهدید نکنید ” خطاب به طرفین مذاکره کننده استفاده میکند. جمله ای که حتی ابراز آن میتواند خیال همه گان را راحت کند که ایران اسلامی با این توان عظیم نگاهی روشن به آینده ای سرافراز دارد.

خطابه پایانی ما سخنان تامل برانگیز رهبر معظم انقلاب خواهد بود ، ایشان در ۲۴ آذرماه سال ۸۷ در دیدار اساتید و دانشجویان در دانشگاه علم و صنعت‌ میفرمایند : «شجاعت در برابر هیبت دشمن، جزو شاخصها[ی هویت اسلامی]ست. در مقابل دشمن اگر مسئولین کشور احساس رعب و خوف بکنند، بر سر ملت بلاهای بزرگ خواهد آمد. آن ملتهائی که ذلیل و مقهور دست دشمن شدند، عمده‌ی علت این بود که مسئولان- پیشروان قافله‌ی ملت- شجاعت لازم، اعتماد به نفس لازم را نداشتند. گاهی در بین آحاد مردم عناصر مؤمن، فعال، فداکار، آماده‌ی به جانبازی هستند، منتها مسئولین و رؤسا وقتی خودشان این آمادگی را ندارند، نیروهای آن‌ها هم از بین می‌رود و این ظرفیت هم نابود می‌شود. آن روزی که شهر اصفهان در دوره‌ی شاه سلطان حسین مورد غارت قرار گرفت و مردم قتل عام شدند و حکومت باعظمت صفوی نابود شد، خیلی از افراد غیور بودند که حاضر بودند مبارزه و مقاومت کنند؛ اما شاه سلطان حسین ضعیف بود. اگر جمهوری اسلامی دچار شاه سلطان حسین‌ها بشود، دچار مدیران و مسئولانی بشود که جرأت و جسارت ندارند؛ در خود احساس قدرت نمی‌کنند، در مردم خودشان احساس توانائی و قدرت نمی‌کنند، کار جمهوری اسلامی تمام خواهد بود.»

انتهای پیام /ح

دیدگاه شما