وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 14 تير 1394 ساعت 15:36   |   کد مطلب: 15123
حسين اشرفي معاون امداد و نجات هلال احمر استان همدان از اجراي مانور آمادگي و تست ارزيابي در پايگاه هاي امداد جاده اي محورهاي مواصلاتي اين استان خبر داد .

به گزارش نافع، حسین اشرفی با اشاره بر لزوم آمادگي ، سرعت عمل ،مهارت‏‏‏‏‏ٌ و حضور به موقع امدادگران در صحنه حوادث گفت : هلال احمر استان همدان از نجاتگران تمامي پايگاهها ي جاده اي اين استان تست آمادگي مي گيرد و  پايگاه هاي برتر را انتخاب و مورد تقدير قرار مي دهد.

وی با اشاره به اينکه  نحوه رسيدگي به مصدومين از آيتم هاي اين ارزيابي مي باشد افزود با توجه به اينكه تمامي پايگاه هاي امداد جاده اي از تجهيزات بروز برخوردارند و تيم ها بايد از لحظه اطلاع رساني بارعايت سرعت عمل لازم به محل تصادف فرضي بروند وبارعايت تمام موازين و مقررات لازم را نسبت به ايمن سازي محيط ارزيابي و ترياژ ، آتل بندي ، پانسمان و انتقال مصدوم اقدامات لازم را انجام دهند .

اشرفي اضافه كرد برگزاري اين مانورها ضمن اينكه باعث ايجاد آمادگي در نجاتگران مي شود تيم هاي اماده مشخص و تيم هايي كه در اين ارزيابي ها‏ امتياز لازم را كسب نكنند تمامي نجاتگران آن پايگاه مجدداَ بايد دوره باز آموزي جاده را گذرانده و آمادگي خود را به حد مطلوب برسانند .

معاون امدادو نجات استان ضمن اشاره به برگزاري دوره هاي تخصصي بصورت ساليانه يادآور شد برنامه ريزي آموزشي مناسب ، دريافت مجوز برگزاري دوره هاي تخصصي در رده هاي مختلف جاده، كوهستان ،آوار و سيلاب ميتواند نجاتگران را درآمادگي  سطح مطلوب نگه دارد و نظارت ها ،سنجشها و ارزيابي عملكردها نيز در اين زمينه بسيار تاثير گذار هستند.

 اشرفي با ذكر اين مطلب كه امدادگران و نجاتگران از نيروهاي بالقوه جمعيت هلال احمر  در انجام  عمليات هاي امدادي هستند اضافه كرد مربيان بايد در تربيت نيروها  و تدريس مطالب آموزشي و برگزاري باز آموزي ها از هيچ تلاش و كوششي فرو گذار نكنند تا بتوانيم نجاتگران زبده و آماده به كار با روحيه ،شجاع و فداكاري تربيت نمائيم.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما