وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 10 تير 1394 ساعت 13:42   |   کد مطلب: 15049
 شهاب سنگی یک کیلو گرمی که بر بام خانه ای در همدان افتاد + عکس
سقوط يک شهاب سنگ کوچک روي بام خانه‌اي در شهرستان فامنین در استان همدان ساکنان خانه را شوکه کرد و در فضای مجازی خبرساز شد.

به گزارش نافع، رضا سليمي،صاحب همان خانه‌ای که شهاب سنگ روي بام آن سقوط کرده گفت: حدود ساعت 8صبح بود که صداي مهيبي شنيدم و افتادن يک شيء روي پشت‌بام باعث ريزش مقدار کمي از گچ سقف شد. با عجله خودم را به پشت‌بام رساندم و ديدم که سنگي به ابعاد تقريبي 5سانتي‌متر در 5سانتي‌متر روي پشت‌بام افتاده است.
وقتي به آن دست زدم کمي داغ بود. اين سنگ ايزوگام پشت‌بام را سوراخ کرده به سيمان رسيده و تکه‌هاي کوچکي از آن هم به اطراف پخش شده بود. حتي تکه‌هايي از سنگ لانه پرندگان را هم از پاشيده بود و من که حسابي شگفت‌زده بودم بدون آنکه سنگ را دستکاري کنم به جست وجو در اطراف پرداختم تا ببينم آيا نمونه‌اي از آن را مي‌يابم يا نه.
من تا پيش از اين چنين اتفاقي را نديده و نشنيده بودم و مثل فيلم‌ها مي‌ترسيدم که نکند سنگ ديگري روي بام خانه‌ام فرود بيايد يا به سرم اصابت کند.

ماجرايي را که رضا سليمي تعريف کرد، فرماندار فامنين هم تأييد مي‌کند و مي‌گويد: وزن اين شهاب سنگ نزديک به يک کيلو بوده که تکه‌هاي آن براي بررسي بيشتر به آزمايشگاهي در همدان ارسال شده است.
ظاهر پورمجاهد مسئول اخترشناسي مرکز ابن‌صلاح‌همداني با اشاره به اصابت اين شهاب‌سنگ به يک خانه مسکوني گفت:به اين خانه آسيب جزئي وارد شده و ساکنان آن سالم هستند.
وی معتقد است: اين شهاب‌‌سنگ‌ها باقيمانده بارش‌هاي آسماني هستند که در ماه‌هاي مختلف اتفاق مي‌افتند. اغلب سنگ‌هاي حاصل از بارش‌هاي آسماني در همان جو زمين مي‌سوزند و به زمين نمي‌رسند اما احتمال اينکه يک مورد از جو زمين عبور کند وجود دارد.
با اين حال مشخصه سنگ‌هاي آسماني را تنها با آزمايش مي‌توان شناسايي کرد و تنها با توجه به ظاهر آنها نمي‌توان گفت که فلان سنگ آسماني بوده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/ح
 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما