وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 9 تير 1394 ساعت 14:18   |   کد مطلب: 15041
وبگردي با نرم افزار هاي پيام رسان مي تواند خطر آفرين باشد!
رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات انتظامي استان همدان در خصوص نفوذ افراد سود جو و فرصت طلب به گوشي هاي هوشمند کاربران هشدار داد.

به گزارش نافع، سرهنگ "اميني" با اعلام اين هشدار افزود: افزايش نرم افزار هاي پيام رسان ايراني و غير ايراني براي سيستم عامل هاي موبايل به ويژه اندرويد و iOS، استفاده از گوشي هاي هوشمند را در کشورمان کاربردي تر کرده و هر روزه افراد بيشتري به سمت استفاده از اين ابزار، گرايش پيدا مي کنند.

رئيس پليس فتا همدان خاطر نشان کرد: مدت هاست برخي مجرمان اينترنتي در پوشش اپليکيشن هاي بازي و برنامه هاي جذاب، قربانيان خود را تحريک به دانلود بدافزارها يا ويروس مي کنند. اين مجرمان پس از ورود به تلفن همراه، اقدام به هک نرم افزارهاي پيام رسان و عکس هاي شخصي قرباني مي کنند. طي روزهاي اخير و با طرح شکايت از سوي شهروندان مشاهده شده، افراد سود جو پس از هک کردن گوشي کاربران، از طرف گوشي قرباني اقدام به ارسال پيام هاي نامتعارف به ليست مخاطبان مي کنند.

اين مقام انتظامي با تأکيد بر اينکه تهديدات امنيتي گوشي هاي همراه هوشمند بسيار بيشتر از لپ تاپ و رايانه هاي خانگي است تصريح کرد: ميزان اطلاعات شخصي اي که کاربران با خود در تلفن همراه هوشمند حمل مي کنند بمراتب بيش از نوت بوک و رايانه هاي خانگي آنهاست، ضمن آن که دسترسي سارقان يا هکرها به گوشي همراه به مراتب سهل تر است.

سرهنگ اميني در پايان توصيه هايي در اين خصوص به شهروندان ارائه کرد:

1-     از سيستم رمزنگاري مناسب براي گوشي هاي خود استفاده و رمز آن را ترکيبي از اعداد و حروف قرار دهند.

2-     همواره آنتي ويروس گوشي و تبلت خود را به روز نمايند.

3-     برروي گوشي خود يک برنامه امنيتي مانند نرم افزار ضدجاسوسي نصب نمايند.

4-     برنامه ها و نرم افزارهاي لازم و کاربردي را تنها از وب سايت هاي معتبر دريافت نمايند.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما