وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 7 تير 1394 ساعت 13:42   |   کد مطلب: 15012
 هشدار پلیس فتای همدان در مورد استفاده از کدهاي کیو.آر
کدهاي QR يک راه سريع و آسان براي رسيدن به تبليغات وب‌سايت‌ها، به‌طور مستقيم از طريق گوشي‌هاي هوشمند يا تبلت ها هستند...

به گزارش نافع، QR مخفف عبارت «کدهاي پاسخ سريع» يا (Quick Response Code) است که به صورت مربعي شکل بوده و نخستين بار توسط محققي ژاپني ابداع شد. برخلاف بارکدهاي استاندارد UPC که از خطوط عمودي و اعداد تشکيل شده‌اند، يک کد QR نه تنها حاوي اطلاعات بسيار بيشتري است، بلکه مي‌توان به سرعت به اطلاعات گسترده‌اي که در آن وجود دارد، دسترسي پيدا کرد. 

کدهاي QR يک راه سريع و آسان براي رسيدن به تبليغات وب‌سايت‌ها، به‌طور مستقيم از طريق گوشي‌هاي هوشمند يا تبلت ها هستند. کدهاي QR با چاپ در بسته‌هاي تبليغاتي يا بر روي بسته‌بندي محصول اين امکان را براي تبليغ‌کنندگان، به وجود مي‌آورند که بتوانند از شيوه نسبتاً ارزان‌تر و همچنين گسترده‌تر نسبت به ديگر روش‌ها شما را تشويق به بازديد از سايت خود نمايند. از کارکردهاي ديگر اين کدها اين است که شما مي‌توانيد در مورد محصول هنگامي‌که در خارج از خانه و در مرکز خريد هستيد تحقيق کنيد و اطلاعات لازم در مورد محصولي را که مي‌خواهيد خريداري نماييد بدست آوريد.

اپليکيشن هاي متنوع و زيادي وجود دارد که شما را قادر مي‌سازد از طريق اسکن کردن کد QR به‌وسيله دوربين گوشي يا تبلت، مستقيماً به صفحه وب‌سايت وارد شويد و اگر مي‌خواهيد آن را ذخيره و يا به‌عنوان صفحه موردعلاقه خود انتخاب نماييد؛ بنابراين کار کردن با کدهاي QR بسيار راحت مي‌باشد اما استفاده از آن‌ها مي‌تواند شما را با بعضي از مخاطرات مواجه کند. علت اصلي اين اتفاقات مي‌تواند به خاطر اين مسئله باشد که آدرس سايت به‌صورت نادرست نوشته ‌شده باشد.

مخاطراتي که ممکن است با استفاده از کد QR با آن مواجه شويد:

اين واقعيت که کدهاي QR با چشم قابل‌خواندن نيستند، اين احتمال را که شما به سايت‌هاي جعلي متصل شويد افزايش مي‌دهد. حتي اگر کد QR بر روي پوسترهاي تبليغاتي در خيابان و يا مجلات تبليغاتي چاپ‌شده باشد، اين احتمال وجود دارد که کد فرعي توسط کلاه‌برداران جايگزين کد اصلي شود.

ممکن است شما به بازديد ازسايت جعلي هدايت شويد و در آنجا اطلاعات شخصي، هويتي و اطلاعات مالي خود را افشا کنيد و همچنين با موارد نامناسب روبرو شويد و يا اينکه ويروس و فايل‌هاي مخرب به سيستم شما منتقل شود.

راه‌کارهاي استفاده از کدهاي QR به‌صورت امن

اطمينان حاصل کنيد از هر اپليکيشن بارکد خوان QR که استفاده مي‌کنيد. از يک منبع معتبر دانلود شده باشد.

در صورت امکان و به‌ويژه در مکان‌هاي عمومي، کدهاي QR را چک و بررسي نماييم که تغيير و يا فردي آن‌ها را دست‌کاري نکرده باشد. براي مثال برچسب محافظ براي آن‌ها قرار داده شود.

هرگز اطلاعات مالي و شخصي خود را در سايت‌هايي که از طريق کد QR به آن‌ها متصل مي‌شويم وارد نکنيم.

اگر براي گوشي هوشمند يا تبلت خود نرم‌افزار امنيتي دانلود مي‌کنيد، نرم افزاري را انتخاب کنيد که داراي اسکنر کد QR نيز باشد.

بر خي از نرم‌افزارهاي بارکد خوان‌ موجود داراي توانمندي تشخيص ايمني و صحت سايتي که از سوي کد QR به آن متصل مي‌شوند ،هستند.                

انتهای پیام/ح

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما