وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 27 خرداد 1394 ساعت 10:45   |   کد مطلب: 14844
سهمیه بندی سوخت ناوگان عمومی همدان از ابتدای تیرماه سالجاری آغاز می شود
معاون حمل و نقل و پایانه های استان همدان از اجرایی شدن تخصیص سهمیه سوخت ناوگان عمومی بر اساس پیمایش از ابتدای تیرماه سالجاری خبر داد.

به گزارش نافع، مصطفی پناهنده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: سهمیه سوخت ناوگان عمومی به دو شیوه سهمیه ماهیانه پایه ویژه خودروهای درون شهری و سهمیه بر اساس اسناد و مدارک حمل و نقلی عرضه می شود.

وی اضافه کرد: برای دریافت سوخت بر اساس اسناد و مدارک حمل و نقلی رانندگان باید اطلاعات مندرج در بارنامه، صورت وضعیت و CMR به ویژه مولفه های همچون مبدا، مقصد، پلاک و کارت هوشمند را به دقت کنترل کند.

وی بر بروزرسانی اطلاعات کارت خودرو و VIN در سامانه کارت هوشمند ناوگان و اطلاعات شماره تلفن های همراه در این سامانه تاکید کرد.

وی درباره نحوه پاسخگویی به سوالات احتمالی رانندگان برونشهری گفت: این صنف رانندگان برای اطلاع از میزان سهمیه تخصیص یافته بر اساس اسناد حمل و نقل و میزان پیمایش در طول دوره گذشته می توانند شماره کارت هوشمند ناوگان را به شماره 60401411 ارسال کنند.

معاون حمل و نقل و پایانه های همدان افزود: همچنین می توانند از سیستم USSD با شماره

# 141 * 6040 * استفاده کنند.

وی اضافه کرد: رانندگان می توانند با مراجعه به بخش استعلام کارت هوشمند سایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یا مراجعه حضوری به ادارات حمل و نقل و پایانه ها از میزان سهمیه اختصاص یافته مطلع شوند.

طرح سهمیه بندی سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری بر اساس مصوبه هیات وزیران در بهمن ماه سال گذشته با هدف جلوگیری از قاچاق سوخت و بهینه کردن مصرف حاملهای انرژی اجرایی شده است.

طبق مصوبه دولت اعطای سوخت به ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری بر اساس پیمایش بوده و در حوزه برون شهری رانندگان دارای کارت هوشمند مشمول این طرح می شوند.

میزان مصرف سوخت خودروهای مشمول، متناسب با نوع، ظرفیت، تعداد محور و سال ساخت خودرو تعیین شده و رانندگان نسبت به میزان فعالیت در امر جابه جایی کالا و مسافر سهمیه مورد نیاز سوخت خود را دریافت می نمایند.

کاهش تخصیص سهمیه سوخت ناوگان غیرفعال، صرفه جویی در مصرف منابع انرژی ملی، افزایش بهره وری ناوگان حمل و نقل و جلوگیری از قاچاق سوخت از جمله مزایای اجرای این طرح است.

استان همدان دارای 15 هزار و 69 دستگاه انواع کامیون با میانگین سنی 24 سال، 470 دستگاه اتوبوس، 708 دستگاه سواری کرایه و یک هزار و 683 دستگاه مینی بوس است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما