وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 24 خرداد 1394 ساعت 17:19   |   کد مطلب: 14808
	روستاهای منطقه قهاوند نقطه خطری برای بروز بیماریهای روده ای در استان
مسئول گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: مناطقی که تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب قرار ندارند بویژه روستاهای منطقه قهاوند می توانند نقطه خطری برای بروز بیماریهای روده ای در استان شوند.

به گزارش نافع به نقل ازجهادپرس،دکتر مرضیه اصدق در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بیماری وبا بیماری واگیر دار روده ای است که با آغاز فصل گرما و رعایت نشدن بهداشت شیوع آن امکان پذیر می شود.

مسئول گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت شهرستان همدان افزود : در سالجاری احتمال قطعی آب به دلیل کاهش بارندگی های استان وجود داشته که در اینصورت با ماندن آب در لوله ها احتمال آلوده شدن آن وجود دارد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده نکردن از یخ های غیر بهداشتی در این فصل ادامه داد: با شروع فصل گرما و افزایش مسافرتها به خارج از استان و یا حضور مسافران در استان همدان باید آگاه سازی و اطلاع رسانی های لازم نیز، به شهروندان تشدید شود.

دکتر اصدق گفت: مناطقی که تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب قرار ندارند بویژه روستاهای منطقه قهاوند می توانند نقطه خطری برای بروز بیماریهای روده ای در استان شوند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون موردی از ابتلا به وبا در استان مشاهده نشده است اضافه کرد: شهروندان از خرید یخ و هر گونه مواد غذایی و آشامیدنی دیگر از مراکز غیر معتبر و دوره گرده ها خودداری کنند.

وی از ممنوعیت سرو سالاد و سبزی فله از اوایل تیر ماه در مراکز عرضه مواد غذایی خبر داد و عنوان کرد: باکتری وبا از طریق آب، غذا، انگشتان، مدفوع و حشرات به راحتی منتقل شده که عامل بیماری پس از ورود از دهان وارد معده شده و از سد اسید معده عبور کرده و وارد روده کوچک شده ودر آنجا تکثیر یافته و سمی را ترشح می کند که سبب ترشح آب از سلول های روده به فضای روده شده و در نتیجه اسهال شدید در فرد روی می دهد.

دیدگاه شما