وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 3 خرداد 1394 ساعت 13:29   |   کد مطلب: 14528
وصایا
امام جمعه موقت همدان با ابراز انتقاد از کم کاری در زمینه پیاده سازی وصیت نامه امام راحل(ره) در جامعه: گفت: متأسفانه بیش از 80 درصد از جامعه ما تنها در لا به لای ورق های وصیت نامه امام خمینی(ره) خنثی و مغفول مانده است.

به گزارش نافع، حجت الاسلام محمد جوادی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: امام راحل(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در دوران زندگی بابرکت خود برای نجات جامعه اسلامی از چنگال دژخیمان و پیاده سازی اسلام ناب محمدی زحمات بسیاری را از دوران جوانی تا ارتحال تحمل کردند.
وی با اشاره به یکی از سخنرانی های امام راحل(ره) مبنی بر اینکه اگر خود برای اسلام کاری نکردم امیدوارم مرگ من برای اسلام کاری انجام دهد، افزود: امام خمینی(ره) پیش از ارتحال وصیت نامه جامع عبادی و سیاسی خود را نوشتند که با کمی دقت و واکاوی این آثار می توان به وضوح فهمید که امام راحل سفارش های سازنده ای را برای تمام گروه های مختلف مردم داشته اند.
جوادی با ابراز تأسف از اینکه متأسفانه پس از ارتحال ایشان نسبت به پیاده سازی وصیتنامه در جامعه کوتاهی کرده ایم، تصریح کرد: اگر واقعا فرامین این وصیتنامه در همه ابعاد زندگانی و به شکل گسترده تر در جامعه اجرایی می شد، جامعه امروز ما واقعا همان جامعه اسلام نابی می شد که امام خمینی(ره) آرزوی آن را داشتند.
این مسئول ادامه داد: بسیاری ندیدند، بسیاری دیدند و نفهمیدند و آنها که دیدند و فهمیدند هم آن را عملی نکرده و به سادگی از کنارش گذشتند.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان همدان در ادامه ابراز داشت: وصیت نامه امام راحل(ره) از ابتدا تا انتها سرشار از آیات و روایات است و شاخصه مهم این وصیت نامه این است که همه فرمایشات حرکت به سوی اسلام ناب محمدی است.
حجت الاسلام محمد جوادی نقش حوزه های علمیه و ائمه جماعت در مساجد و همینطور مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزشی را در تبیین وصایای امام(ره) مهم عنوان و خاطرنشان کرد: چه خوب است بخشی از وصایای بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در کتب دینی مدارس گنجانده شود که دانش آموزان از همان سنین پایین با اندیشه های امام راحل(ره) آشنا شوند.

انتهای پیام/د

دیدگاه شما