وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 3 خرداد 1394 ساعت 11:35   |   کد مطلب: 14522
سالن
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان از فعالیت 80 سالن ورزشی ویژه 260 هزار دانش آموز استان در فصل تابستان خبر داد.

به گزارش نافع به نقل از زنگ اول، عبدالله جعفری در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه در گذشته با برگزاری کلاس های تابستانه درون مدرسه ای بسیاری از برنامه های در درون مدرسه برگزار می شد، گفت: چند سالی است بحث فضاسازی و تجهیزات ورزشی و ایجاد سالن های ورزشی استاندارد در دستور کار قرار گرفته که خوشبختانه آموزش و پرورش هم در این زمینه روند مطلوبی را داشته است.
وی افزود: از این تعداد سالن ورزشی 9 استخر با پیشرفت فیزیکی میانگین 30 درصد و 40 سالن ورزشی نیز در دست ساخت هستند که برای تکمیل نیازمند تخصیص اعتبار هستند.
جعفری اظهار داشت: 260 هزار دانش‎آموز در سطح مدارس استان همدان مشغول به تحصیل هستند که سرانه فضاهای ورزشی دانش‌آموزی به ازای هر دانش‌آموز در استان همدان 43 سانتی‌متر است که 15 صدم متر مربع آن فضای سرپوشیده است.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه سرانه ورزشی دانش‌آموزان همدان پایین‌تر از میانگین کشوری است، یادآور شد: بر اساس برنامه پنجم توسعه باید هر دانش‌آموز در استان همدان به میزان 1.2 مترمربع معادل 120 سانتیمتر از فضای استاندارد ورزشی بهره‎مند شود.
عبدالله جعفری ادامه داد: 800 معلم و مربی ورزش در سطح مدارس استان همدان فعالیت دارند و در مجموع 2 ساعت زنگ ورزش 7.5 درصد کل ساعات آموزشی یک دانش‌آموز از پایه اول ابتدایی تا پایان دبیرستان را به خود اختصاص می‌دهد.
وی ابراز داشت: از آنجایی که 2 ساعت زنگ ورزش برای فعالیت‌های تربیت بدنی دانش‌آموزان کافی نیست برگزاری مسابقات ورزشی درون مدرسه‎ای به شکل فوق‌ برنامه در مدارس از 26 مهر ماه سال گذشته آغاز شد و در هفته معلم امسال به کار خود پایان داد.
این مسئول اضافه کرد: همچنین مسابقات دورن مدرسه‌ای به عنوان المپیاد ورزشی دانش‌آموزی در رشته‎های ورزشی مجاز آموزشگاهی با مشارکت 100 ‌هزار دانش‌آموز در یک‌هزار مدرسه در سطح استان همدان برگزار شد.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: در راستای تحقق اهداف المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای 2 میلیارد ریال تجهیزات ورزشی خریداری و در مدارس جامعه هدف توزیع شد.
عبدالله جعفری با اشاره به اینکه المپیادهای درون مدرسه ای نمونه ای از فعالیت های مکمل و فوق برنامه درس تربیت بدنی است، بیان کرد: با توجه به ورود وزارت آموزش و پرورش در این حوزه المپیادهای درون مدرسه ای می تواند موتور محرکی در مدارس باشد.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما