وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 1 خرداد 1394 ساعت 12:49   |   کد مطلب: 14492
اصلاح جامعه در گرو تقویت حوزه های علمیه است
امام جمعه همدان با بیان این که خیرین باید در عرصه تقویت حوزه های علمیه مشارکت داشته باشد، گفت: اصلاح جامعه در گرو تقویت حوزه های علمیه است.

به گزارش نافع به نقل از کورنگ، آیت الله محمدی در همایش خیرین حوزه علمیه ساز کبودراهنگ که در مسجد جامع این شهر سخنرانی می کرد با اشاره به جایگاه مهم حوزه های علمیه در تقویت فرهنگ ناب اسلامی ابراز داشت: بالاترین کارهای نیک نشر معارف اهل بیت (ع) در جامعه است و کسانی که در تقویت آن سهیم می شوند در اجر آن شریک هستند.
وی با قدردانی از زحمات همه کسانی که در راستای به نتیجه رساندن پروژه حوزه علمیه کبودراهنگ تلاش می کنند، اظهار داشت: تربیت یافتگان حوزه های علمیه کمتر به سوی گناه کشیده می شوند و آینده کشور و اسلام را بیمه می کنند.
آیت الله محمدی در بخشی از سخنان خود به سابقه تاریخی شهرستان کبودراهنگ در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: فرهنگ دینی این شهرستان و سوابق انقلابی درخشان آن نشان می‌دهد که این شهرستان، استعدادهای بسیار بالایی در تربیت طلاب علوم دینی دارد.
وی با بیان اینکه بنده از50 سال پیش با همه خاطرات تلخ و شیرین این شهرستان آشنایی دارم، ادامه داد: کبودراهنگ دارالمؤمنینی است که تدین و انقلابی بودن مردمش همیشه زبان‌زد است، و شایسته بود حوزه علمیه، بسیار پیش از این در این شهرستان تاسیس می شد.
تربیت طلبه منجر به هدایت امت اسلامی به سوی خدا می شود
مدیر حوزه های علمیه استان همدان نیز در این همایش به سخنرانی پرداخت و گفت: تربیت طلبه، مقدمه یادگیری مسائل دینی توسط مردم است و باعث تقویت دین خدا، ارزش های اسلامی، ترویج اخلاق اسلامی در جامعه و هدایت امت اسلامی به سوی خدا می شود.
آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی با اشاره به تهاجم همه جانبه فرهنگی دشمنان اسلام گفت: همه مسائل دینی از قبیل حج، جهاد، ایثار و شهادت، حجاب، نمازهای جماعت و جمعه به برکت وجود روحانیت و حوزه های علمیه شیعه در جامعه ما اقامه می شود.
وی بر تقویت بیش از پیش حوزه های علمیه توسط مردم، خیرین و مسئولان تاکید کرد و گفت: مشکلات فرهنگی به علت دور ماندن از تعالیم اسلامی است و ریشه آن با تقویت حوزه های علمیه حل می شود.
آیت الله موسوی اصفهانی ضمن تاکید بر حمایت خیرین از پروژه های حوزه های علیمه استان همدان، گفت: فضای کنونی حوزه های علمیه استان همدان نسبت به سایر مراکز علمی استان بسیار کمتر است و باید به آن توجه ویژه شود.
وی با بیان اینکه مردم کبودراهنگ در استان همدان پیشگام در انقلاب و ایثار و شهادت بوده اند گفت: جای تعجب است در شهری با این سابقه درخشان و مردمی متدین چرا در ساخت حوزه علیمه هیچ تلاش و همتی صورت نگرفته است.
حوزه‌های علمیه به پشتیبانی مردم مستقل هستند
امام جمعه کبودراهنگ نیز در ابتدای این مراسم گفت: حوزه‌های علمیه در طول تاریخ به پشتیبانی مردم مستقل بوده و هستند و هرگز زیر چتر دولت های طاغوتی نرفته است.
حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه حوزه های علیمه مرکز و مبدأ برای تشکیل انقلاب اسلامی بوده است اظهار داشت: به برکت وجود حوزه های علمیه افتخارات بزرگی همچون امام راحل، مقام معظم رهبری، مراجع معظم تقلید، محققان و اندیشمندان برجسته از تربیت‌یافتگان حوزه های علمیه بودند.
وی ضمن تاکید بر تقویت حوزه های علمیه گفت: مردم متدین و خیرین پشتیبان اصلی حوزه های علمیه هستند گر چه حمایت های دولت فعلی و گذشته نیز شایسته تقدیر است.
انتهای پیام/ب

دیدگاه شما