وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 31 ارديبهشت 1394 ساعت 09:24   |   کد مطلب: 14480
 دستورالعمل ثبت‎نام خانوارهای جدید برای دریافت یارانه نقدی ابلاغ نشده است‌
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان با اعلام اینکه دستورالعمل ثبت‎نام خانوارهای جدید برای دریافت یارانه نقدی ابلاغ نشده است، گفت: ۱۰ روز آینده سایتی برای ثبت اعتراضات مردم در زمینه یارانه اعلام می‎شود.

به گزارش نافع، سیدناصر محمودی در گفت‎وگو با خبرنگار ما درباره ثبت‌نام خانوارهای جدید برای دریافت یارانه نقدی اظهار داشت: تا زمانی که هیئت دولت دستورالعمل ثبت‌نام خانوارهای جدید برای دریافت یارانه را تصویب نکند نمی‏‌توانیم در استان همدان اقدامی در این زمینه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه هنوز دستورالعملی برای حذف و اضافه یارانه‏ بگیران به استان همدان ابلاغ نشده است، افزود: در صورت تصویب دستورالعمل ثبت‎نام خانوارهای جدید این موضوع از طریق رسانه‎های استان به مردم اطلاع‎رسانی می‏‌شود.

محمودی با اعلام اینکه تا 10 روز دیگر سایتی برای ثبت اعتراضات مردم در زمینه یارانه نقدی اعلام می‏شود، گفت: افرادی که هنوز موفق به ثبت‎نام و دریافت یارانه نقدی نشده‎اند می‏‌توانند مراتب اعتراض خود را در این سایت ثبت کنند.

وی درباره حذف یارانه افراد پردرآمد نیز گفت: برای این اقدام کار مشترکی بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اقتصاد و معاونت برنامه‎ریزی ریاست جمهوری شکل گرفته که نتایج آن به طور قطع اعلام می‎شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان تصریح کرد: باید یارانه نقدی 6 میلیون نفر پردرآمد باید حذف شود که امیدواریم این موضوع تا یک ماه آینده از سوی دولت به استان‎ها اعلام و ابلاغ شود.

 با توجه به تکلیف مصرح در بند "د" تبصره 20 قانون بودجه سال 94 کل کشور، دولت موظف است از فروردین ماه سال 1394، امکان ثبت‌نام تمامی افرادی را که موفق به ثبت‌نام در طرح دریافت یارانه نقدی نشده‌اند در فرمانداری‌های شهرستان‌ها فراهم کرده و از ماه بعد از ثبت‌نام، نسبت به پرداخت یارانه آنان اقدام کند.

براساس بند "ح" تبصره 20 قانون بودجه سال 94 کل کشور دولت موظف است یارانه خانوارهای پردرآمد را قطع کند، خانوارهای پردرآمد به ‌تشخیص دولت و براساس شرایط اقلیمی، بعد خانوار و محل سکونت و میزان درآمد تعیین می‌شود.

یک میلیون و 780 هزار نفر در استان همدان برای دریافت یارانه نقدی ثبت‌نام کرده بودند که در حال حاضر ماهانه 81 میلیارد تومان یارانه به این افراد پرداخت می‌شود.

در فروردین ماه امسال مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان در گفت‌وگو با خبرنگار ما اعلام کرده بود که دستورالعمل حذف و اضافه یارانه‎بگیران به احتمال زیاد در اواخر اردیبهشت ماه ابلاغ می‌‏شود، ولی برخلاف مصاحبه مدیرکل اقتصادی و دارایی همدان دولت هنوز دستورالعملی در این زمینه ابلاغ نکرده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ج

دیدگاه شما