وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 27 ارديبهشت 1394 ساعت 13:45   |   کد مطلب: 14429
کشف 25 کيلو موادمخدر شيشه در همدان
فرمانده انتظامي استان همدان از انهدام يک باند تهيه و توزيع مواد مخدر روان گردان و کشف 25 کيلو و 280 گرم شيشه در اين راستا خبر داد.

به گزارش نافع، سردار "حاجي محمد مهديان نسب" با بيان اين مطلب گفت: با تلاش اطلاعاتي هوشمندانه و هدفمند پليس مبارزه با مواد مخدر استان همدان يک باند بزرگ تهيه و توزيع ماده روان گردان شيشه منهدم شد.

وي افزود: طي اين عمليات پليسي مقدار 25 کيلو و 280 گرم مواد مخدر از نوع شيشه کشف و تمام اعضاي اين باند پنج نفره دستگير شدند.

اعضاي باند که از افراد سابقه دار و تحت تعقيب قضائي دادسراي استان هاي تهران و همدان بودند، پس از اعتراف به جرم خود در امر تهيه و توزيع شيشه روانه زندان شدند.

سردار مهديان نسب در ادامه با بيان اينکه اين اقدام اطلاعاتي و عملياتي منسجم که توسط پليس مبارزه با مواد مخدر استان همدان و فرماندهي انتظامي شهرستان اسدآباد در روستاهاي اطراف اسدآباد انجام شد، نمونه کاملي از تعامل درون سازماني و عزم استاني در امر مبارزه با مواد مخدر مي باشد، گفت: استمرار اينگونه عمليات هاي مشترک ضمن نا امن سازي محيط براي قاچاقچيان، يک قدم در راستاي تحقق همدلي و همزباني مي باشد .

اين مقام ارشد انتظامي استان همدان در ادامه از کشف پنج کيلو ترياک در پي عمليات ديگري توسط ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد و افزود: ماموران اين پليس ضمن کنترل محورهاي مواصلاتي همدان، يکي از قاچاقچيان حرفه اي در امر تهيه و توزيع مواد مخدر را در حين حمل محموله پنج کيلوگرمي ترياک از استان هاي جنوبي به منظور توزيع در استان همدان، شناسايي و دستگير کردند.

فرمانده انتظامي استان همدان اعلام داشت: گسترش تعاملات فرا استاني و عمليات هاي مشترک به منظور ضربه زدن به باندها و شبکه هاي قاچاق مواد مخدر بعنوان يکي از برنامه هاي پليس مبارزه با مواد مخدر در سال 94 مي باشد که در کنار آن برخورد قاطع و همه جانبه با عوامل تهيه و توزيع خرده مواد مخدر نيز بصورت مستمر و جدي پيگيري مي شود .

 

سردار مهدیان نسب در خاتمه توصیه هایی به شرح ذیل ارائه داد:

- اعتياد سرمنشاء بسياري از آشفتگي‌ها و از هم گسيختگي‌هاي اجتماعي همچون طلاق، انحراف جنسي، نزاع‌هاي خانوادگي و ... است.

-در پسِ شادي كاذبي كه تحت تأثير مصرف داروهاي روانگردان به دست مي‌آيد، دنيايي از غم و اندوه نهفته است.

- فشار گروه دوستان و همسالان، يكي از عوامل مهم در ابتلاي جوانان و نوجوانان به بيماري مهلك اعتياد است.

- در فرزندان خود اين باور را ايجاد كنيم كه «براي شاد زيستن نيازي به مصرف مواد مخدر نيست» و «شادي كاذب مصرف مواد مخدر، به سرعت جاي خود را به غم و اندوه خواهد داد».

- تلاش براي تجربه كردن مصرف مواد مخدر مانند بازي كردن با دم شيري گرسنه است.

- هيچ معتادي به نيت معتاد شدن مصرف مواد مخدر را شروع نكرده است.

- خانواده مهم‌ترين و اساسي‌ترين نقش را در پيشگيري از اعتياد جوانان به مواد مخدر ايفا مي‌كند.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما