وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 23 ارديبهشت 1394 ساعت 13:00   |   کد مطلب: 14383
رئیس اداره مدارس غیردولتی آموزش و پرورش در همدان:
فرهنگ سکوت دولت و ملت در مدارس غیرانتفاعی شکسته شود
غیرانتفاعی
رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکتهای مردمی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر آشنایی هر چه بیشتر مردم با مدارس غیرانتفاعی گفت: فرهنگ سکوت دولت و ملت در مدارس غیرانتفاعی باید شکسته شود.

به گزارش نافع، به نقل از زنگ اول، سیدهادی آبرومندی در دومین همایش مسئولان و مدیران مراکز و موسسات غیردولتی استان همدان با تأکید بر اینکه این نظارت و کیفیت آموزش در مدارس غیر انتفاعی باید افزایش یابد،گفت: سیاست سازمان برای مدارس غیر انتفاعی از دولتی جدا نیست.
وی افزود: این مدارس تحت نظارت دولت هستند و برنامه‌هایشان نمی‌تواند با سیاست‌های آموزشی زاویه پیدا کند.
آبرومندی ادامه داد: با افزایش تعداد مدارس غیر انتفاعی کمک به دولت شده و از طرفی خدمات در مدارس به دلیل جمعیت کمتر باید به شکل مطلوب انجام شود.
رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکتهای مردمی وزیر آموزش و پرورش بر کیفی سازی این مدارس تأکید و تصریح کرد: توجه مسئولان مدارس غیرانتفاعی می تواند سیستم این مدارس را تبدیل به برند آموزشی کند.
این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه وجود این مدارس موجب شکوفایی استعداد دانش آموزان می شود، ابراز داشت: رعایت شهریه مناسب، توسعه کمی و کیفی، توجه به امور پرورشی و مذهبی دینی و در رأس آن توجه به نماز در مدارس باید در اولویت باشد.
سیدهادی آبرومندی، مشارت مردم در مدرسه داری، یگانگی مردم، اعتماد بین دولت و مردم، درهم شکستن فرهنگ سکوت و تحقق فرهنگ مردم سالاری را در توسعه و بهبود کیفی این مدارس مهم برشمرد.

 

در مدارس غیرانتفاعی کیفی سازی وجود ندارد

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان همدان هم در این همایش با ابراز تأسف از اینکه در مدارس غیرانتفاعی، کیفی سازی وجود ندارد، اظهار داشت: مدارس غیردولتی را تنها منابع مالی مدیریت می کند.
مصطفی خزاعی افزود: نبود کیفیت در این مدارس موجب شده است که اعتماد مردم نسبت به این مدارس کاهش یابد.
وی در ادامه به طراحی سند 10 ساله تحول بنیادین در آموزش و پرورش اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح به زودی در مدارس و مراکز آموزشی ابلاغ می شود.
خزاعی ادامه داد: با اجرای این طرح از بسیاری از سلیقه گری های آموزشی جلوگیری می شود.
معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان همدان اضافه کرد: این طرح موجب می شود فعالیت های مسئولان و مربیان آموزشی به شکل عملی، راهبردی و مدون اجرایی شود.

دیدگاه شما