وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 1 ارديبهشت 1394 ساعت 17:38   |   کد مطلب: 14033
همزمان با آغاز هفته سلامت در کشور زنگ سلامت با شعار ایمنی غذا از مزرعه تا سفره در مدارس ملایر صدا درآمد.

به گزارش نافع، به نقل از پایگاه خبری ملایری‌ها، همزمان با آغاز هفته سلامت در کشور زنگ سلامت در مدارس شهرستان ملایر با شعار ایمنی غذا از مزرعه تا سفره  به صدا درآمد.

 محسن ترکاشوند در مراسم نمادین زنگ سلام در دبیرستان حاج رهبر ملایر اظهار کرد: در گذشته بسیاری از بیماری‌هایی که انسان‌ها را به کام مرگ می رساند بیماری‌های واگیردار نظیر آبله و وبا بود.

وی افزود: امروزه این سیستم تغییر کرده و اکثر مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌ها ، به واسطه سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی و عروقی بوده که غذا تاثیری مستقم در این بیماری‌ها دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر کیفیت غذا را یکی از مسائل مهم در پیشگیری از بیماری‌ها برشمرد و عنوان کرد: غذا باید کیفیت داشته باشد و کیفیت از غذا از کاشت، سموم مصرفی در مزرعه و مواد هورمونیک  شروع می‌شود.

وی افزود: تولید محصولات کشاورزی در مزرعه، تولید موا غذایی در دامپروری‌ها و دامداری‌ها، حمل و نقل،  نگهداری تا کنسرو شدن و رسیدن بر سر سفره خانواده همگی در کیفیت مواد غذایی تاثیر دارد.

ترکاشوند با اشاره به ارتباط بسیاری از سرطان‌ها با غذا عنوان کرد: علاوه بر سرطان‌ها بیماری‌های عفونی و اسهال از دیگر بیماری‎های مرتبط با مصرف غذا هستد.

وی با اشاره به شعار بهداشتی سال  بیان کرد:  شعار بهداشتی سال ایمنی غذا از مزرعه تا سفره  بوده و شعار هفته سلامت عزم ملی برای دسترسی عادلانه به خدمات سلامت است.

معاون اداره آموزش و پرورش ملایر در این مراسم اظهار کرد: دانش آموزان رسولان و نماینده‌های آموزش و پرورش و وزارت بهداشت در خانواده‌ها هستند.

وی گفت: با توجه به اهمیت والای سلامت در جامعه دانش‌آموزان می‌توانند در خانواده‌های خود نقشی موثر در زمینه‌های بهداشتی داشته باشند.

انتهای پیام/گ

زنگ سلامت در مدارس ملایر نواخته شد/تصاویر
 
زنگ سلامت در مدارس ملایر نواخته شد/تصاویر
 
 

دیدگاه شما