وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 27 فروردين 1394 ساعت 19:07   |   کد مطلب: 13948
چاه‌های غیرمجاز کبودراهنگ مسدود می شوند
فرماندار شهرستان کبودراهنگ با اشاره به استفاده بی رویه از آب های زیرزمینی در بخش کشاورزی این شهرستان، گفت: دور جدید انسداد چاه های غیر مجاز در این شهرستان آغاز می شود.

به گزارش نافع به نقل از کورنگ، احسان قنبری در جلسه مدیریت بحران آب در فرمانداری، اظهار کرد: در سال 93 بیش از 98 حلقه چاه غیرمجاز توسط امور آب و عوامل نیروی انتظامی مسدود شده است.
وی مشکل برداشت آب های زیرزمینی را شامل برداشت از چاههای غیر مجاز و اضافه برداشت از چاههای مجاز عنوان کرد و گفت: با برنامه ریزی دقیق درخصوص مدیریت مصرف آب و کنتورگذاری چاههای مجاز توسط مسئولین مربوطه می توان بخشی از بحران آب را مدیریت کرد.
قنبری بیش از 90 درصد مصارف آب را در حوزه کشاورزی عنوان کرد و گفت: برای مدیریت بحران آب باید همه دستگاه ها ورود پیدا کنند و همچنین با استفاده از ظرفیت روحانیون، شوراها و دهیاری ها در روستاها باید مدیریت بحران آب را دراولویت کاری قرار داد.
فرماندار کبودراهنگ در رابطه با کمبود و اهمیت آب شرب نیز ابراز کرد: آب یکی از اساسي ترين عناصر زيستی است که برخورداري از آب سالم براي نيازهاي انساني از عوامل اساسي و به منزله عامل تمدن شناخته شده است بنابراین باید در مصرف آب صرف جویی و آن را بهینه سازی کرد و هيچ كشوري بدون اطمينان از داشتن آب نمي تواند ثبات اقتصادي ، اجتماعي و سياسي خود را حفظ كند.
انتهای پیام/ ب

دیدگاه شما