وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 26 فروردين 1394 ساعت 11:29   |   کد مطلب: 13915
مراحل کاغذ بازی بین پلیس و قوه قضایه حذف می شود
سامانه ارتباط الکترونیکی پلیس با قوه قضائیه شامگاه سه شنبه با حضور مسئولان نظامی و قضایی در سه کلانتری 11، 14 و 15 شهر همدان راه اندازی شد.

به گزارش نافع، جانشین انتظامی استان همدان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: جلوگیری از خطاهای انسانی، ممانعت از برون رفت اطلاعات پرونده های قضایی توسط افراد غیر مرتبط، ایجاد یک سیستم امنیتی کنترل شده، اجرای عدالت قضایی، احقاق حقوق شهروندان، رعایت حقوق شهروندی و نظارت دقیق بر اجرای دستورات از جمله مزایای برقراری سامانه الکترونیکی است.

سرهنگ علی اصغر خرم روی افزود: ارتقای رضایتمندی شهروندان و افزایش سرعت عمل در رسیدگی به پرونده های قضایی از دیگر کارکردهای مثبت این سامانه است.

وی هدف از راه اندازی این سامانه الکترونیکی را تلاش در راستای تحقق پیام نوروزی مقام معظم رهبری، تکریم ارباب رجوع و فراهم کردن زمینه تجزیه و تحلیل پرونده ها ذکر کرد.

وی تاکید کرد: با راه اندازی این سامانه دیگرنیازی به حمل دستی پرونده ها از سوی مامور و انتقال آن به مراجع قضایی نیست بلکه پرونده از طریق سیستم ارسال شده و دستور نیز از همین طریق به ضابطین قضایی ابلاغ می شود.

جانشین انتظامی همدان بیان کرد: سامانه ارتباط الکترونیکی پلیس با قوه قضاییه هم اکنون به صورت آزمایشی در سه کلانتری شهر همدان راه اندازی شد و با گذشت زمان و رفع موانع احتمالی موجود این سامانه در سایر کلانتری های استان نیز راه اندازی می شود.

سرهنگ خرم روی گفت: با راه اندازی این سامانه ارتباط کلانتری و مراجع قضایی به صورت آنلاین صورت گرفته و می توان روند رسیدگی به پرونده را به صورت کامل رصد و پیگیری کرد.

سامانه ارتباط الکترونیکی پلیس با قوه قضائیه به نوعی سبب ایجاد ارتباط الکترونیک میان کلانتری ها و دادسراها و مجتمع های قضایی خواهد شد و با اجرای کامل این طرح در تمامی کلانتری های کشور، دیگر مراحل کاغذی از روند رسیدگی به پرونده حذف خواهد شد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما