وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 19 فروردين 1394 ساعت 09:20   |   کد مطلب: 13792
اثبات قدرتمندی و به رسمیت شناختن برنامه هسته ای ایران از بزرگترین دستاوردهای مذاکرات سوئیس بود
فرماندار نهاوند گفت: به رسمیت شناخته شدن فعالیتهای هسته ای ایران، لغو تحریمها و اثبات قدرتمند بودن جمهوری اسلامی در منطقه و دنیا از بزرگترین دستاوردهای مذاکرات سوئیس بود.

به گزارش نافع، امامعلی عبدالملکی در گفت و گو با خبرنگار سایت گرو، گفت: 16 ماه مذاکره سخت و پرچالش در مقابل قدرت های جهان، باعث عزتمندی هرچه بیش تر مردم ایران و تسلیم شدن قدرتهای بزرگ جهانی در مقابل اراده و منطق ایران شد.

وی اظهار کرد: اثبات قدرتمند بودن جمهوری اسلامی در تفاهم اخیر، لغو تحریمها و به رسمیت شناخته شدن فعالیتهای هسته ای ایران را بدنبال داشته است، اما آنچه که بیش از سایر عوامل از اهمیت برخوردارمی باشد اثبات قدرتمند بودن جمهوری اسلامی در منطقه و دنیا است.

فرماندار نهاوند افزود: مذاکرات لوزان رویارویی منطق با زور و قدرت را به نمایش گذاشت که با تلاش تیم هسته ای ما، به پیروزی منطق منجر شد و این پیروزی باعث شد تا دنیا به حقانیت برنامه هسته ای ایران پی ببرد.

وی گفت: حرف حساب شده جمهوری اسلامی در این مذاکرات باعث شد تا قدرت های دنیا با استناد به فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرام بودن سلاح اتمی به صلح آمیز بودن حق هسته ای ما اعتراف کنند که این مطلب یکی از نکات قابل توجه این مذاکرات بود .

عبدالملکی با بیان اینکه جهان تحت تاثیر قدرت دیپلماسی ایران قرار گرفت، اظهار داشت: مذاکرات هسته ای برای کشور ما دستاوردهای بزرگی داشت به طوری که کشورهایی که در گذشته بر تعطیلی سایت های هسته ای ما از جمله فردو پافشاری می کردند هم اکنون در مقابل ملت و دولت ایران تسلیم شده اند؛ که این پیروزی نتیجه مقاومت مردم، هدایت های مقام معظم رهبری و پافشاری و تدبیر دولت و تیم مذاکره کننده در احقاق حقوق ملت ایران بود.

وی افزود: همانطور که رئیس جمهور محترم نیز اعلام کردند راهبردها و راهنمایی های مقام معظم رهبری در طول مذاکرات همیشه چراغ راه تیم هسته ای ایران بوده است.

فرماندار نهاوند در پایان گفت: این مذاکرات باعث قدرتمند و عزتمند شدن هرچه بیشتر ایران در دنیا و بویژه در منطقه  شد و نشان داد که ایران به عنوان قدرت بزرگ منطقه ای دارای نقش مهمی در تحولات منطقه است که این نقش و اثر گذاری نمی تواند از سوی قدرتهای بزرگ نادیده گرفته شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما