وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 18 فروردين 1394 ساعت 10:39   |   کد مطلب: 13773
امام جمعه شهر قهاوندگفت: پیام این مذاکرات آن است که ایران اسلامی برای پافشاری و دفاع از حقوق خود قدمی کوتاه نمی آید حتی اگر همه قدرتهای جهانی در مقابل او باشند .

به گزارش نافع به نقل از جهاد پرس ، حجت الاسلام حسین محققی در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری جهاد پرس گفت: قطعا دستاورد هسته ای که موجب غرور ملی شده است مرهون هدایت های داهیانه و هوشمندی مقام معظم رهبری بوده است که با مرور مقاطع مذاکرات خودنمایی می کند .

امام جمعه شهر قهاوندافزود: البته نقش مردم عزیز بی دلیل و اساسی بوده است که پای فشارها و تحریم ها خم به ابرو نیاورده و پشت سر رهبری عزیز چون کوه ایستادند.

وی یادآور شد: می طلبد در مقط کنونی که انشالله به توافق جامع نهایی نزدیک می شویم هشدارهای رهبری را در مذاکرات جدی بگیریم و مورد حیله و مکر دشمن واقع نشویم.

حجت الاسلام محقق افزود: مردم عزیز و بزرگوار نقشی اساسی و بی دلیل داشته اند بر اساس فرمایش مولای متقیان که فرموده اند : لا رای لمن لا یطاع اگر پشتیبانی همراه با هوشمندی مردم نبود رهبری بزرگوار به تنهایی قادر نبودند برنامه هسته ای به سرانجام مطلوب حال حاضر برسانند

امام جمعه شهر قهاوند ادامه داد: هدایت های رهبری معظم و ایستادگی و پافشاری مردم بر حقوق حقه و مسلم هسته ای تلاش نیروها و تیم های قبلی سرمایه ای را مهیا کرده است که تیم فعلی و دولت خدمتگذار به خاطر دارا بودن از این سرمایه عظیم که تکمیل چرخه صنعتی و رسیدن سانتفیوژها به نورده هزار دستگاه فعال و در حال کار در مقابل 1+5 ایستادگی میکند و عقب نشینی نمی کند و از طرف دیگر دشمن مجبور می شود غنی سازی را  به رسمیت بشناسد.

وی گفت: چالش هسته ای که صد البته یک چالش بیشتر سیاسی دست ساز قدرتهای جهانی بود و مشکلاتی را  برای کشور و دولتمردان فراهم آورده بود تا حدیکه دولت خدمتگذار یازدهم همه توان و ظرفیت خود را در جهت حل آن هزینه می کند .

حجت الاسلام حسین محققی افزود: با تمام شدن مساله هسته ای ایران اسلامی با فراغ بال می تواند به نقش منطقه ای و جهانی خود بپردازد البته با نقشی متفاوت تر از گذشته که ایران داخل در باشگاه هسته ای دنیا شده است و از نظر سیاسی و هژمونی طراز خود را بالا برده و هم ردیف کشورهای قدرتمند و هسته ای قرار گیرد.

وی متذکر شد : البته باید توجه داشت قدرتهای اصلی نظام اسلامی تفکر و هویت اسلامی و انقلابی اوست و قطعا همین موضوع است که موجب نابودی اسرائیل خواهد شد نه بمب اتم .

امام جمعه شهر قهاوند گفت: پیام این مذاکرات آن است که ایران اسلامی برای پافشاری و دفاع از حقوق خود قدمی کوتاه نمی آید حتی اگر همه قدرتهای جهانی در مقابل او باشند .

وی ادامه داد: پیام و معنای بعدی این است که ایران به برکت اسلامی عزیز به جایگاهی رسیده است که قدرتهای جهانی برای مذاکره و کنار آمدن با آن حاضرند هفته ها در یک جا جمع بشوند و بی سابقه ترین و طولانی ترین مذاکرات را با او انجام دهند در حالیکه کشورهای منطقه و بویژه اعراب باید ماهها انتظار بکشند تا دیداری با یکی از این وزرا داشته باشند.

وی در پایان گفت: و پیام آخر اینکه کشورهای منطقه باید به جایگاه برتر و قدرت دست بالای ایران احترام بگذارند و از ایجاد تنش و چالش دوری کنند زیرا تنها زبانی که می شود با ملت ایران حرف زد زبان تعظیم و تکریم است و حرف آخر اینکه مشکلات منطقه جز با حضور پر رنگ ایران قابل رفع نیست و محوری ترین نقش برای امنیت آزآن ایران است.

انتهای پیام/ص

 

دیدگاه شما