وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 23 اسفند 1393 ساعت 12:06   |   کد مطلب: 13494
بقعه امام زاده ذولفقار و زبیده خاتون، نگینی در دل شهر کبودراهنگ + تصاویر
بقعه امام زاده ذولفقار و زبیده خاتون مدفن برادرو خواهری از نوادگان امام موسی كاظم (ع) است که از دیرباز به همین نام معروف بوده است، ‌در خیابان شهید باهنر واقع شده است و همچون نگینی در شهر کبودراهنگ مورد توجه مردم شهر و روستاهای اطراف و مسافران است.

به گزارش نافع به نقل از کورنگ،  آستان مقدس امامزادگان براساس آیه شریفه « «فِی بُیُوتٍ أَذِنَ اللّه أَن تُرْفَعَ وَ یُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ یُسَبِّحُ لَهُ فِیهَا بِالغُدُوِّ وَ الآصَالِ » از خانه هایی محسوب می شوند که خداوند متعال در مورد تعظیم و تکریم آن فرمان داده است.
امام زادگان امانت‌هایی ارزشمند و گرانبها و میراث بابرکتی هستند که با استفاده از آثار معنوی آن می توان با آفریدگار مهربان ارتباط قوی تری برقرار کرد و روحیه محبت و تعاون را با دیگر هم کیشان گسترش داد. این اماکن مذهبی جزیی از ریشه‌های فرهنگی مسلمانان و به ویژه شیعه محسوب می شوند و نقش بسیار مهمی در تقویت و حفظ ارزش‌های اسلامی دارند و در برابر هر گونه تهاجم فرهنگی مصونیت بخش هستند.
حضور مستمر مردم در این گونه اماکن باعث تقویت ارتباط با خدا و ائمه معصومین صلوات الله علیهم در بین آنان می شود، و در نتیجه گرایش آنان را به فرهنگ بیگانه کمتر می کند.
با توجه به همین اهمیت و جایگاه رفیع امامزادگان و بقاع متبرکه بود که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب فرهنگی را خواستار شد.

امامزاده ذوالفقار

بقعه امام زاده ذولفقار و زبیده خاتون، نگینی در دل شهر کبودراهنگ
بقعه امام زاده ذولفقار و زبیده خاتون مدفن برادرو خواهری از نوادگان امام موسی كاظم (ع) است که از دیرباز به همین نام معروف بوده است، ‌در خیابان شهید باهنر واقع شده است و همچون نگینی  در شهر کبودراهنگ مورد توجه مردم شهر و روستاهای اطراف و مسافران است.
این زیارتگاه برای مردم کبودراهنگ و روستاهای اطراف آن از تقدس و احترام والایی برخوردار است به همین دلیل بسیاری از آنان برای برآورده شدن حاجات خود در این مکان مقدس قربانی و پخش آش و چای و شیرینی نذر می کنند.

امامزاده ذوالفقار

ساختمان فعلی این امامزادگان در سال 1370 توسط یكی از اهالی خیر کبودراهنگ نوسازی شده  است.

امامزاده ذوالفقار

دیدگاه شما