وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 22 اسفند 1393 ساعت 16:12   |   کد مطلب: 13466
امام جمعه ملایر گفت: اهتزاز پرچم اسلام در همه جای عالم، عزت، اقتدار و پیشرفت اسلام از مهمترین برکات خون شهدا بوده و شهدا الگوی مقاومت در سرتاسر عالم هستند.

به گزارش نافع به نقل از پایگاه خبری ملایری‌ها، آیت الله سید رضا فاضلیان در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نمازجمعه ملایر در مسجد جامع این شهر با اشاره به نقش والای حضرت زهرا(س) در حفظ ولایت اظهار داشت: همانگونه که در حدیث شریف کسا آمده است، خداوند آسمان‌ها و زمین را به برکت پنج تن آل عبا (ع) خلق کرده است.

وی افزود: خداوند وقتی در این حدیث شریف قصد معرفی پنج تن آل عبا(ع) به جبرئیل را دارد آنان را با محوریت حضرت زهرا(س) معرفی کرده و آنان را پدر، شوهر و فرزندان این بانوی بزرگوار معرفی می‎کند.

امام جمعه ملایر تصریح کرد: همانگونه که امام خمینی(ره) فرموده اند حضرت زهرا(س) زنی بود که در حجره کوچکی زندگی می‌کرد ولی درآن خانه محقری که داشت انسان‌هایی را تربیت کرد که نورشان از ملک تا ملکوت و از خاک تا افلاک روشنی بخش همه مخلوقات عالم است.

وی با اشاره به روز 22 اسفند ماه روز بزرگداشت شهید عنوان کرد: طبق سخنان امام خمینی(ره) . مقام معظم رهبری شهدا روشنی بخش راه همگان و هر چه داریم از شهداست.

فاضلیان با اشاره به برکات شهدا افزود: هر جا که پرچم اسلام و معنویت برافراشته شده از برکات شهدا و امام شهدا بوده و برگزاری نماز جمعه‌ها و جماعت‌ها،مراسمات و عزاداری‌ها همه از برکات خون شهداست.

وی با اشاره به جایگاه والای شهدا بیان کرد: شهادت جایگاه بالایی در نزد خدا و ائمه داشته است و امیرالمومنین علی(ع) در نامه ای به مالک اشتر آرزوی شهادت در راه خدا برای خود و مالک اشتر را می‌کند.

امام جمعه ملایر افزود: تمامی ائمه(ع) ما همگی شهید شدند که نشان از جایگاه والای شهادت در نزد آنان را دارد و در دوران تاریخ اسلام در هر قرن یک عالم شهید برجسته  داشته ایم.

وی گفت: شهدا مظاهر فضائل خداوند و نمادهای فضیلت هستند و تمامی شهدای دوران دفاع مقدس ما دارای شخصیت و روح بلند مرتبه ای یودند.

فاضلیان گفت: همانگونه که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری فرمموده اند مقام شهدای ما از مقام شهدای صفین و شهدای بدر بالاتر است.

وی گفت: اهتزاز پرچم اسلام در همه جای عالم، عزت، اقتدار و پیشرفت اسلام از مهمترین برکات خون شهدا بوده و شهدا الگوی مقاومت در سرسر عالم هستند.

امام جمعه ملایر ذکر احادیث و روایاتی با پاداشتن نماز، پرداخت زکات، دوری از تکبر را از مهمترین نشانه‌ها متقین دانست و بیان کرد: تقوا دارای سه درجه مهم است که آنها تقوای تقوی درمعاملات، تقوی نفس و تقوی اعتقادی است.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما