وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 17 اسفند 1393 ساعت 13:19   |   کد مطلب: 13374
تمام پل‌های عابر پیاده همدان مکانیزه می‌شود‎
معاون شهردار همدان از مکانیزه شدن تمامی پل های عابر پیاده به زودی در این شهر خبر داد.

به گزارش نافع، عباس صوفی در گفتگویی اظهار داشت: ساخت پل‌های عابر پیاده برای افزایش ایمنی و تأمین سلامت عابران پیاده است که در معابر عریض که تردد از خیابانها حادثهخیر و منجر به تصادفات میشود، عملیاتی شده است که متأسفانه مردم از این سازه‌ها کمتر استفاده میکنند.

وی توجه به ارتقای فرهنگ ترافیکی و فرهنگسازی در استفاده مردم از پل‌های عابر پیاده را امری قابل توجه دانست و افزود: به منظور بهره‎مندی بیشتر و تأمین رفاه حال شهروندان مکانیزه شدن پل‎های عابر پیاده شهر در دستور کار شهرداری همدان قرار گرفته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان تصریح کرد: اکنون 20 پل عابر پیاده در نقاط مختلف شهر همدان وجود دارد که تنها هفت مورد از این سازه‌‏ها مجهز به پله‎برقی مکانیزه شده‎اند.

صوفی گفت: برای خرید 18 دستگاه پله برقی و 14 دستگاه آسانسور برای پل‌های عابر پیاده همدان با پیمانکار مربوطه قرارداد منعقد شده است که به زودی عملیاتی می‌شود.

این مسئول تأکید کرد: سال آینده تمام پل‎های عابر پیاده شهر همدان مکانیزه می‎شوند و در این زمینه 70 میلیارد ریال اعتبار در بودجه شهرداری همدان به منظور نصب آسانسور و پله برقی برای این پل‎ها پیش‎بینی شده است.

صوفی با اشاره به اصلاح مهندسی و ترافیکی معابر شهر همدان بیان کرد: 20 نقطه حادثه‎خیر در شهر همدان که عمده‎ترین تصادفات جرحی و فوتی در آن نقاط رخ می‎داد، با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی شناسایی شده است که 18 مورد از این نقاط با اصلاح مهندسی ایمن شدند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان عنوان کرد: همچنین به منظور رفع معضل ترافیک و گره‏‌های ترافیکی در میادین و تقاطع‎های پرتردد شهر ساخت تقاطع‎های غیرهمسطح مورد توجه قرار گرفته است به طوری که با احداث پل‎های روگذر در چهارراه خواجه رشید و چهارراه تختی شاهد ترافیک روانی هستیم.

وی ابراز کرد: با عنایت شورای شهر همدان سال آینده در مباحث ترافیکی شهر همدان و اجرای پروژه‎های تأثیرگذار افزایش بودجه قابل توجهی برای شهرداری همدان پیش‎بینی شده است.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما