وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 9 اسفند 1393 ساعت 10:08   |   کد مطلب: 13202
فرماندار همدان در اولین مجمع خیرین ازدواج مطرح کرد:
هدف از تشکیل مجمع خیرین ازدواج رفع دغدغه های جوانان است
فرماندار همدان هدف از تشکيل مجمع خيرين ازدواج را تمرکز بر رفع دغدغه هاي فرهنگي اجتماعي و اقتصادي جوانان در امر ازدواج دانست.

به گزارش نافع،به نقل از جهاد پرس ، علي تعالي در مجمع خيرين ازدواج شهرستان همدان گفت : امروز يکي از دغدغه‌هاي جوانان در سطح جامعه ازدواج است و تأخير سن ازدواج همه خانواده‌ها را به نوعي درگير کرده است.

فرماندار شهرستان همدان با بيان اينکه تأخير سن ازدواج به جامعه آسيب وارد مي‌کند، افزود: ضربات حاصل از مشکل ازدواج تنها به اين موضوع برنمي‌گردد، بلکه موجب بروز ساير پديده‌هاي شوم در جامعه مي‌شود.

وي هدف از تشکيل مجمع خيرين ازدواج را تمرکز بر رفع دغدغه هاي فرهنگي اجتماعي و اقتصادي جوانان در امر ازدواج دانست و اظهار کرد: همه دستگاه‌ها تدابيري اتخاذ کرده‌اند تا اساسنامه‌اي در اين رابطه تنظيم شده و بتوانند فرهنگسازي، روشنگري و ارتقاي فرهنگ ازدواج را براي جلوگيري از آسيب‌ها داشته باشند.

تعالي با بيان اينکه با ايجاد هماهنگي بين همه فعالان امر ازدواج شايد بتوان در بخشي از مشکلات ورود کرد، اظهار کرد: وجود سايت اطلاع‌رساني که آمار و اطلاعات دقيقي از ازدواج جوانان در آن درج شود در ترويج امر ازدواج اثرگذار است.

اين مسئول به نقش علما و روحانيت در فرهنگسازي در جامعه اشاره کرد و گفت: اگر تنها به يک بعد از مشکل ازدواج جوانان توجه کنيم، خطا رفته‌ايم چون مشکل همه اقتصادي نيست.

فرماندار همدان با بيان اينکه با تأثير از فرهنگ ناب اسلامي کمتر دچار خطا مي‌شويم، خاطرنشان کرد: عدم اقبال برخي جوانان به ازدواج متاثر از فرهنگ غربي و بيگانه است که جامعه ما را دچار مشکل کرده است.

مديرکل ورزش و جوانان استان همدان نيز گفت: شهرستان همدان نسبت به ساير شهرستان‌هاي استان در زمينه مجمع خيرين ازدواج عقب است در حالي که بايد براي ساير شهرستان‌ها الگو باشد

 

.

سيدعبدي افتخاري با بيان اينکه امروز با انتخابات مجمع کارها سريع‌تر دنبال مي‌شود، اظهار کرد: امروز يکي از مسائلي که در ازدواج جوانان دخيل است اشتغال است که بايد در اين زمينه مهم وارد شد.

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان همدان در اين مراسم اظهار کرد: در حال حاضر در هفت شهرستان استان مجمع خيرين ازدواج تشکيل و انتخابات برگزار شده است.

اسدالله رباني مهر با بيان اينکه شهرستان نهاوند در امر خيرين ازدواج از شهرستان‌هاي پيشرو بوده است، افزود: در مجمع خيرين ازدواج نهاوند 80 ميليون به صورت نقدي و سه ملک از سوي خيرين براي کمک به ازدواج جوانان کمک شده است.

وي با بيان اينکه مجمع خيرين در ترويج امر ازدواج نقش زيادي دارند، بيان داشت: مجمع خيرين ازدواج مي‌تواند فعاليت‌هاي حوزه ازدواج را متمرکز کرده و در تأمين جهيزيه و جشن ازدواج کمک کند.

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان همدان تصريح کرد: در بحث ازدواج کارهاي مد نظر در سه بخش اعتقادي، اقتصادي و اجتماعي تقسيم‌بندي مي‌شود که در بخش اقتصادي 70 درصد پرداخت وام ازدواج از سوي بانک‌هاي استان را داشته‌ايم.

وي با تاکيد بر اينکه تشکيل مجمع خيرين مي‌تواند از کارهاي مقطعي دستگاه‌هاي اجرايي جلوگيري کند، بيان داشت: با راه‌اندازي اين مجمع بيشتر مسائل ازدواج از طريق مجمع پيگيري مي‌شود.

در پايان اين جلسه از بين خيرين مدعو حاضر در جلسه هفت نفر عضو اصلي و دو نفر علي‌البدل مجمع خيرين سلامت شهرستان همدان برگزيده شده و فعاليت خود را آغاز کردند.

در نتيجه اين انتخابات آقايان حجت الاسلام حاجي رضا زين العابديني، هادي سبزواري، جامه بزرگي، محمد صادق پارسامهر، کاظم هاشمي نيکو و خانمها جميله علي بخشي و شکري بعنوان اعضاي اصلي مجمع و آقاي عبدالله کاظمي روشن و خانم رسولي بعنوان اعضاي علي البدل مجمع انتخاب شدند.

اعضاي منتخب مجمع خيرين ازدواج شهرستان همدان آقاي هادي سبزواري را بعنوان رئيس هيات مديره، خانم علي بخشي بعنوان نائب رئيس و خانم شکري را بعنوان خزانه دار مجمع برگزيدند.

انتهای پیام/ ص

دیدگاه شما