وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 8 اسفند 1393 ساعت 17:34   |   کد مطلب: 13193
امام جمعه موقت ملایر گفت: : اقتصاد مقاومتی نیاز امروز جامعه بوده و نقطه اوج تحقق اقتصاد مقاومتی مصرف درست و استفاده از تولیدات داخلی است

به گزارش نافع به نقل از پایگاه خبری ملایری ها، حجت الااسلام و المسلمین سید محمدحسن فاضلیان در خطبه‌های عبادی سیاسیی این هفته نمازحمعه ملایربا گرامی داشت  روز پرستار و ولادت حضرت زینب(س) اظهار داشت: خاندان اهل بیت(ع) بهترین اسوه برای خانواده‌های ایرانی هستند.

امام جمعه موقت شهر ملایر با گرامی داشت هشتم اسفند ماه روز تربیت اسلامی بیان کرد: بهترین تربیت اسلامی را می‌توان در خانواده علی(ع) و حضرت زهرا(س) دید و از آنها الگو گرفت.

وی بهترین الگوی رفتاری را برای دختران جامعه حضرت زینب(س) دانست و تصریح کرد: الگوی جامعه ما باید این بزرگواران بوده و نباید دختران ما از ماهواره‌ها و غرب تقلید کنند.

فاضلیان  با اشاره به وضعیت بد حجاب در جامعه و دانشگاه‌ها افزود: حضرت زینب(س) بهترین الگوی شهامت، شجاعت، فصاحت، حجاب و عفاف برای دختران در جامعه  است.

وی با اشاره به شروع ایام شهادت حضرت فاطمه‌الزهرا(س) و شروع دهه فاطمیه عنوان کرد: مردم تا این ایام شروع نشده ماسم‌های شادی خود را گرفته و از برگزاری مراسم عقد و عروسی در ایام فاطمیه خودداری کرده و احترام پیامبر اکرم(ص) و دختر گرامیش را حفظ کنند.

امام جمعه موقت شهر ملایر با اشاره به تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان ملایر بیان کرد: دادگستری باید عدالت را گسترش داده و حق و داد مردم را بگیرد و اجازه ضایع شدن حق مردم را ندهد.

وی  افزود: ضابطین نیز باید بسیار دقت کرده و امنیت و آسایش را برای مردم فراهم سازند و جان و مال مردم در امنیت کامل باشد.

وی گقت: مردم امنیت، آزادی، آسایش و عدالت می‌خواهند و باید با رشوه، پارتی بازی به شدت برخورد شود چرا که اینها جزء اموزه‌های اسلام نبوده و مردم خواستار قضاوت به حق در جامعه هستند.

امام جمعه ملایر گسترش احسان و نیکوکاری را در جامعه خواستار شد و بیان کرد: 14 اسفندماه روز احسان و نیکوکاری بوده و باید به مردم مناطق محروم و کمک کرد.

وی کمیته امداد را یکی ار دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: امام خمینی(ره) از ابتدا به فقرا و مستضعفان توجه داشته و بعد از انقلاب اسلامی اولین نهادی را که بنا نهاد کمیته امداد بود.

فاضلیان با اشاره به پایان سال 1393 عنوان کرد: مقام معظم رهبری امسال را به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامید ولی با پایان سال اقتصاد و فرهنگ تمام نمی‌شود و باید همچنان به این دو مسئله توجه داشت.

وی افزود: امور فرهنگی جوانان ما در دستان آموزش و پرورش و دانشگاه‌هاست و این نهادها باید به بحث فرهنگ توجه ویژه‌ای داشته باشند.

امام جمعه موقت ملایر با اشاره به بحث اقتصاد در جامعه بیان کرد: اقتصاد مقاومتی نیاز امروز جامعه ما بوده و اوج اقتصاد مقاومتی مصرف درست و استفاده از تولیدات داخلی است.

وی گفت: مسئولان، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان سه ضلع مهم اقتصاد مقاومتی بوده و باید در شکوفایی و برقراری اقتصاد مقاومتی هر سه تلاش کنند.

فاضلیان افزود: مسئولان با حمایت از تولیدکنندگان و جلوگیری از واردات کالاهای بی کیفیت و کالاهایی که در کشور تولید شده و جلوگیری از قاچاق به اقتصاد مقاومتی کمک کنند.

وی سهم تولیدکنندگان را در اقتصاد مقاومتی تولید خوب و با کیفیت تر از محصولات خارجی دانست و افزود: مصرف کنندگان با صرفه جویی، اسراف نکردن و استفاده از کالاهای ایرانی می‌توانند به اقتصاد مقاومتی کمک کنند.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما