وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 30 بهمن 1393 ساعت 12:02   |   کد مطلب: 13009
اختصاص بودجه کافی به منظور گسترش ورزش اسکواش در همدان/ افزایش 250 درصدی علاقه مندان به ورزش اسکواش
رئیس هیئت اسکواش استان همدان با اشاره به افزایش 250 درصدی علاقه مندان به ورزش اسکواش در همدان، خواستار اختصاص بودجه کافی به منظور گسترش ورزش اسکواش در این استان شد.

به گزارش نافع، فاطمه سادات شبیری در گفتگو با خبرنگار همدان ورزش؛ با اشاره به برگزاری مسابقات اسکواش در همدان اظهار داشت: این مسابقات در بخش بانوان با حضور ۱۴ ورزشکار در رده سنی بزرگسالان و بخش آقایان با حضور ۲۸ ورزشکار در رده سنی نونهالان و بزرگسالان به مدت دو روز به میزبانی کورت اسکواش مجموعه ورزشی شهید حاجی بابایی برگزار شد.

وی افزود: در فینال بانوان هدی جعفری در سه ست مولود اصفهانی را مغلوب کرد و بر سکوی نخست ایستاد و انسیه کاظمی و نیوشا یوسفیان نيز مشترکا بر سکوی سوم ایستادند.

رئیس هیئت اسکواش استان همدان سایر نتایج این مسابقات را این گونه عنوان کرد: در فینال رده سنی بزرگسالان مردان، حسن شایان در سه ست ایمان اعتمادی نیا را مغلوب کرد و بر سکوی نخست ایستاد و سپهر روان نیز به مقام سوم این مسابقات دست یافت.

شبیری عنوان کرد: در رده سنی نونهالان نیز امیر صالح نصرتی با شکست تمامی حریفان خود عنوان قهرمانی را کسب کرد و علیرضا بیات نیز دوم شد و محمد مهدی دواتگر و امیرحسین غفوریان به طور مشترک بر سکوی سوم ایستادند.

وی با بیان اینکه اسکواش در همدان پیشرفت خوبی داشته است، گفت: در سال گذشته شاهد رشد ۲۵۰ درصدی ورزشکار در همدان بوده ایم که این افزایش نوید آینده ای روشن را برای این رشته مهیج در پایتخت تاریخ و تمدن ایران دارد.

رئیس هیئت اسکواش استان همدان یادآور شد: با توسعه مدارس اسکواش و تربیت بیشتر اسکواش بازان در آینده ای نزدیک تحولی بزرگ در این رشته ورزشی در همدان اتفاق می افتد.

شبیری با اشاره به جایگاه هیئت اسکواش همدان گفت: در ارزیابی اسفند ماه سال ۹۲ که آخرین ارزیابی فدراسیون بود، هیئت اسکواش همدان در بین ۳۱ استان در رتبه یازدهم قرار گرفت.

وی عنوان کرد: امیدواریم در پایان سال ۹۳ در ارزشیابی فدراسیون از هیئت های ورزش اسکواش استان ها جایگاه خود را بهبود ببخشیم.

رئیس هیئت اسکواش استان همدان با اشاره به امر استعدادیابی گفت: در امر استعدادیابی نیز اقدامات خوبی را انجام شده و نفرات خوبی جذب شدند اما به دلیل کمبود فضا کمی دچار محدودیت هستیم.

شبیری عنوان کرد: استعدادیابی در این ورزش حائز اهمیت است و از همین رو سعی شده با آموزش و پرورش تعاملاتی داشته تا دانش آموزان را جذب نماییم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما