وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 29 بهمن 1393 ساعت 19:49   |   کد مطلب: 13002
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری همدان گفت: این شهرستان ظرفیت های مناسب و خوبی برای اسکان مسافر در ایام نوروز دارد و باید به نحو مطلوب از ظرفیت های موجود استفاده کرد.

به گزارش نافع، به نقل از جهاد پرس ، ' محمد علی محمدی' در نشست ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان همدان افزود: در ایام نوروز 93 در شهر همدان حدود 127 هزار و 189 مسافر اقامت داشتند که این مسافران در قالب 28 هزار و 76 خانوار در مدارس ، نمایشگاه بین المللی، سالن های ورزشی، کمپ ها و بوستان های مجاز، منازل استیجاری شناسنامه دار، هتل ها و اردوگاه ابوذر اسکان یافتند.

وی اضافه کرد: از این تعداد مسافر 67 هزار و 637 نفر در مدارس ناحیه یک و دو همدان ، 25 هزار و 630 نفر در منازل استیجاری شناسنامه دار و 11 هزار و 301 نفر در هتل ها و مهمانپذیر ها مستقر شدند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه همدان شهری توریستی و گردشگری است و همه ساله در ایام نوروز مسافران زیادی به این شهر سفر می کنند باید با ظرفیت سنجی و امکان سنجی زمینه حضور مسافر فراهم شود.

محمدی خواستار هماهنگی بیشتر و اطلاع رسانی بین دستگاه های مرتبط در زمینه اسکان مسافران در ایام نوروز شد و افزود: اطلاع رسانی ضعیف موجب سردرگمی مسافران برای اسکان خواهد شد و این امر موجب می شود که بسیاری از فضاها با ظرفیت های مناسب خالی بماند و مسافران در مکان های نامناسب اسکان پیدا کنند.

وی اضافه کرد: ستاد اصلی اسکان در مجتمع عین القضات واقع در خیابان باباطاهر تشکیل خواهد شد که همه دستگاه ها باید نماینده ای در این ستاد داشته باشند تا برای اسکان مسافر در ایام نوروز مشکلی ایجاد نشود.

وی خواستار برنامه ریزی دقیق از سوی مسوولان دستگاه های اجرایی برای جذب گردشگر در ایام نوروز در همدان شد و افزود: مدیران با برنامه مناسب خاطرات خوشی را برای مسافران در همدان فراهم کنند.

وی افزود: متولیان نمایشگاه بین المللی همدان ، خوابگاه شهید مفتح و حضرت زینب (س) ، اردوگاه ابوذر ،سالن های ورزشی، دانشگاه ها و مدارس ظرفیت های خالی خود را اعلام کرده اند که با برنامه ریزی قبلی، مسافران باید برای اسکان به این مکان ها مراجعه کنند.

استان همدان با دارا بودن یک هزارو 750 اثر تاریخی و طبیعی و جاذبه های متعدد گردشگری و توریستی در ایام نوروز گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

انتهای پیام/پ

دیدگاه شما