وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 27 بهمن 1393 ساعت 09:00   |   کد مطلب: 12927
چاقی امروز حاصل مکیدن پستانک در کودکی
یک روانشناس کودک گفت: گاهی وابستگی کودک به پستانک آنقدر زیاد است که کودک فرصت بکار بردن الفاظ را از دست می دهد و دیرتر از حد معمول زبان باز می کند.

به گزارش نافع، راضیه محبوبی اظهار کرد: نیاز هر کودک متفاوت بوده بنابراین نیاز به مکیدن در هر کودکی متفاوت است و برخی کودکان آنقدر نیاز به مکیدنشان بالاست که دستها و گاهی شصت خود را در حالت خوابیده نیز می مکند.

وی افزود: استفاده از پستانک بهترین جایگزین برای خوردن دست و شصت محسوب می شود چرا که مادران می توانند به روشهای مختلف و به تدریچ پستانک را از کودکان دور کنند اما جدا کردن دستها و شصت دست امکان پذیر نیست.

محبوبی تصر یح کرد: زمانی استفاده از پستانک برای کودک اثرات منفی می گذارد و باعث ضعیف شدن ارتباط مادر از کودک می شود که بیشتر از سن یک و نیم تا دو سال مصرف و برای کودک به عادت تبدیل شود.

وی ادامه داد: خوردن پستانک همیشه عوارض ندارد چرا که کودکان ارتباط با دنیای بیرون را با دهان خود ایجاد می کنند به این ترتیب نیاز به مکیدن در برخی کودکان بسیار بالا بوده که از طریق سینه مادر تامین نمی شود.

این روانشناس کودک تاکید کرد: مادرانی که کودکانشان با پستانک نیاز به مکیدنشان تامین می شود باید بعد از طی دوره یک و نیم تا دو سال به تدریج این وابستگی را از آنها دور کنند به گونه ای که کودک متوچه نبود پستانک نشود.

وی یادآور شد: گاهی وابستگی کودک به پستانک آنقدر زیاد است که کودک فرصت بکار بردن الفاظ را از دست می دهد و دیرتر از حد معمول زبان باز می کند بنابراین مادران باید بدانند تربیت کودک از هر چیزی برای آنها مهمتر بوده و نباید به علت شاغل بودن کوچکترین غفلتی از کودکان خود داشته باشند.

این روانشناس کودک گفت: زمانیکه کودک در حال گریه کردن بوده و ناآرام است بهتر است علت گریه او را بیابند و نیاز کودک را تامین کنند و با دادن پستانک ه آنها انتظار آرام شدن کودک را نداشته باشند.

وی ادامه داد: اگر نیاز کودک را بخواهیم با خوردن پستانک تامین کنیم در آینده همان کودک برای رفع مشکلاتش در بزرگسالی مجبور به خوردن می شود تا بتواند از استرسها و اضطرابها دور شود که به این ترتیب همین کودکان در آینده چاق خواهند شد و یکی از علتهای چاقی در برخی افراد در بزرگسالی همین موضوع است.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما