وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 26 بهمن 1393 ساعت 10:52   |   کد مطلب: 12903
وقتی ترویج همزیستی با سگ به کبودراهنگ می رسد + عکس
سگ از نظر فقه اسلام جزء نجاسات شمرده شده و خرید و فروش آن حرام است.

به گزارش نافع به نقل از کورنگ؛ سگ از نظر فقه اسلام جزء نجاسات شمرده شده و خرید و فروش آن حرام است. این نجاست تا بدان حد پیش می رود که طهارت ظرفی که سگی از آن آب خورده، پس از خاک مالی و سه بار شستشو اثبات می شود. و یا اینکه نماز نمازگزاری که بر روی لباسش تار موی سگی افتاده باشد، صحیح نبوده و می بایست پس از برطرف کردن آن نماز را مجدداً بجای آورد.
 البته به فتوای مراجع معظم تقلید خرید و فروش و نگهداری سگ شکاری-سگ گله و زراعت و سگ باغ و بستان و خانه و انواع سگهای مطرح شده از این حکم استثناء شده است ولی نجاست آنها به قوت خود باقی است.
یکی از معضلات سالیان اخیر شهرهای بزرگ نگهداری از سگ و گرداندن آنها در خیابانها و معابر عمومی است این در حالی است که رواج این پدیده علاوه بر زیان‌آور بودن برای سلامت عمومی، یک معضل فرهنگی ـ اجتماعی و تقلیدی کورکورانه از فرهنگ مبتذل غربی است.
با کمال تاسف این فرهنگ مبتذل غربی به شهر مذهبی کبودراهنگ نیز سرایت کرده است. کافیست از خیابان دستغیب و از دنیای پرنده دیدن کنید.
به نظر می رسد مردم از باب امر به معروف و مسئولين شهری و اماكن عمومی از جهت وظیفه ای که دارند با این گونه حركت های ضدارزشی که در سطح شهر اتفاق می افتد برخورد کنند.

وقتی ترویج همزیستی با سگ به کبودراهنگ می رسد + عکس

وقتی ترویج همزیستی با سگ به کبودراهنگ می رسد + عکس

انتهای پیام/ ب

دیدگاه شما