وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 24 بهمن 1393 ساعت 12:53   |   کد مطلب: 12857
طرح ارزیابی فنی و کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی در همدان
رئیس پلیس راه استان همدان ازطرح کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی در استان همدان خبر داد.

به گزارش نافع، سرهنگ شاکری در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره  به اینکه همزمان با سراسر کشور طرح کنترل ضربتی ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس در استان همدان آغاز شده تصریح کرد: این طرح تا چهار شنبه  آینده ادامه دارد.

وی اظهار کرد: در این طرح خودروهای عمومی و برون شهری به ویژه اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها مورد ارزیابی فنی و کنترل صاحبان خودرو قرار گیرند.

رئیس پلیس راه استان همدان هدف از اجرای این طرح را تأمین امنیت جانی مسافران و کنترل تجهیزات و ناوگان مسافربری عمومی بیان کرد و افزود: در این طرح سلامت روحی و روانی رانندگان اتوبوس‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته و با تست‌های ویژه سعی می‌شود تا جلوی فعالیت رانندگان فاقد سلامت جسمی و روحی گرفته شود.

سرهنگ شاکری اضافه کرد: در اجرای این طرح امنیت سفر و ارتقا سلامت مسافران در تعطیلات نوروزی مد نظر است که امیدواریم در این باب اقدامات جدی و اساسی انجام شده تا بتوانیم بیش از هر زمان دیگر به کاهش تصادفات و تلفات رانندگی کمک کنیم.

وی افزود: اولویت اصلی این طرح رفاه مسافران، جابه‌جایی بهتر آنها و ارتقا ایمنی و آرامش موجود است که امیدواریم در این زمینه بتوانیم اهداف و برنامه‌ریزی‌ها را به سرانجام برسانیم.

رئیس پلیس راه استان همدان با اشاره به اینکه اتوبوس‌های فرسوده بیشتر از 500 کیلومتر اجازه تردد ندارند،عنوان کرد: اگر اتوبوسی دارای نقص فنی باشد از طریق پلیس راه مبدا برگشت داده خواهدشد.

سرهنگ شاکری تصریح کرد: مردم میتوانند از طریق سامانه پیامکی 110120 تخلفات اتوبوس ها را اطلاع رسانی کنند،و ماموران در اولین پلیس راه برای پیگیری تخلفات راننده اتوبوس اقدام میکنند.

وی همچنین از وجود 13 دوربین سرعت سنج در محورهای مواصلاتی همدان خبر داد و افزود: این دوربین ها روزانه 500 فقره تخلف را ثبت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما