وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 18 بهمن 1393 ساعت 08:46   |   کد مطلب: 12725
مکالمه 3000 دقيقه اي و اينترنت رايگان به مدت سه ماه!
رييس پليس فتا خراسان رضوي در خصوص كلاهبرداري جديد افراد سودجؤ در فضاي مجازي با ارسال پيامك هاي وسوسه انگيز مبني بر برنده شدن در مسابقات و تبليغات دروغين خدمات تلفن همراه خبر داد.

به گزارش نافع، سرهنگ سيدمحسن عرفاني افزود: متاسفانه برخي از شهروندان بدون توجه به اينكه آيا اصلاً در قرعه كشي مذكور يا در جشنواره اشاره شده شركت داشته اند يا نه، با ديدن يا شنيدن خبر، برنده شدن در طرح ها و بسته هاي مختلف خدماتي تلفن همراه تصميم به ارسال اطلاعات خواسته شده مي نمايند و يا به نزديكترين خود پرداز مراجعه كرده و در دام كلاهبرداران گرفتار مي شوند ،كم دقتي و اعتماد زياد كاربران يكي از علل اصلي افزايش چنين كلاهبرداري هايي به شمار مي آيد.

وي در ادامه از شگرد جديد كلاهبرداري خبر داد و گفت: با اشاره به برخي طرح ها که به تازگي از سوي شرکتهاي ارتباطات سيار براي تلفن هاي همراه در نظر گرفته شده ،افراد کلاهبردار با سوء استفاده از اين طرح ها اعم از جشنواره و ... به افراد داراي تلفن همراه تماس گرفته و با پيشنهاد هايي فريبنده از جمله مکالمه رايگان 3000 دقيقه اي و اينترنت رايگان به مدت سه ماه و همخواني چهار رقم شماره آخر سيم کارت فعلي با شماره سيم کارت پيشنهاد شده در اغواي مخاطب تلاش مي کنند.

اين سيم کارت ها ارزشي حدود 16500تومان را دارا هستند و هنگام فعالسازي مابه التفاوت وجه را در خدمات مشترکين همراه بپردازند اما برخي شهروندان با فريب کلاهبردار تمام وجه(مبلغ 145600تومان) را هنگام دريافت سيم کارت به پست يا هر فرد ديگري تحويل مي دهند در حالي كهع مي بايست مابه التفاوت وجه را هنگام فعال سازي سيم کارت به دفاتر خدمات مشترکين بپردازند.

وي در پايان از شهروندان خواست ضمن جدي گرفتن هشدارهاي پليس،در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس Cyberpolice.ir گزارش كنند.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما