وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 13 بهمن 1393 ساعت 20:37   |   کد مطلب: 12621
ارتقای ادبیات بومی از نتایج برگزاری جشنواره های ادبی در کبودراهنگ است
برگزاری جشنواره های ادبی در کبودراهنگ موجب ارتقای ادبیات بومی و شناخت استعدادهای جدید می شود.

به گزارش نافع،به نقل از کورنگ، سید حسین جعفری با بیان این مطلب گفت: شرکت شاعران درجشنواره های ادبی منجر به رشد و شکوفائی استعدادها و علایق ادبی آنان می شود و شاعران با مشاهده کارنامه های ادبی یکدیگر به رقابت می پردازند که این امر پیشرفت آنان را در پی خواهد داشت.
وی در مورد اهالی فرهنگ وهنر شهرستان گفت: شهرستان کبودراهنگ دارای پتانسیل های فراوان درحوزه های مختلف فرهنگی از جمله شعر و ادب است که به فعلیت رساندن آن تلاش مضاعف و همکاری اصحاب فرهنگ و هنرشهرستان را می طلبد.
وی برگزاری جشنواره ادبی استان همدان در شهرستان کبودراهنگ را رویداد فرهنگی مبارکی برای این شهرستان عنوان کرد و افزود: این دوره از فراخوان با قوت بیش از پیش به نحو مطلوب برگزار می شود.
جعفری به بخش های مختلف این دوره از جشنواره اشاره کرد و گفت: تولید آثار ادبی در حوزه حجاب و عفاف، ایثاروشهادت، نماز و نیایش، امر به معروف و نهی از منکر، اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از بخشهای ویژه این جشنواره خواهد بود.
وی در مورد کمیت و کیفیت برگزاری جشنواره گفت: این دوره از جشنواره به صورت کارگاهی در چهار بخش شعر و داستان و داستانک و کتاب امروز برگزار می شود که دراین کارگاه ها داورانی ازهمدان و تهران به داوری آثار ارسالی خواهند پرداخت و در مراسم اختتامیه از صاحبان آثار برتر تجلیل به عمل خواهد آمد.
همچنین مسئول امور فرهنگی وهنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان از هجدهمین جشنواره ادبی استان به عنوان یک رویداد مهم فرهنگی دراستان یاد کرد و گفت: برگزاری جایزه ادبی درشهرستان مایه مباهات و برکات فراوانی است که از جمله آنها حضور افراد نخبه و فعال و شخصیت های شاخص ادبی استان و شهرستان های مختلف درکبودراهنگ است.
عباس مطلبی از تلاش ها و همکاری های هنرمندان و ادیبان و شعرای شهرستان تقدیر کرد و افزود: حضور پرشور اصحاب فکر و قلم و اندیشه شهرستان در این جشنواره باعث تبادل فکر و آرا با دیگر ادبای استان خواهد شد.
انتهای پیام/ ب

دیدگاه شما