وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 11 بهمن 1393 ساعت 22:01   |   کد مطلب: 12560
خانواده های کم بضاعت برای فرزندآوری نیازمندحمایت مالی هستند
مدیرحوزه علمیه همدان گفت: امروز برخی از خانواده ها که از نظر اقتصادی وضعیت مطلوبی ندارند برای فرزند آوری نیازمند حمایت هستند و مسوولان باید راهکارهای مناسب برای این خانواده ها در نظر بگیرند.

به گزارش نافع، سیدمصطفی موسوی اصفهانی در اولین همایش روحانیت و مبلغین با موضوع فرهنگ سازی افزایش جمعیت اظهار کرد: سیاست های افزایش جمعیت نیازمند اتخاذ تدابیری از سوی دولت است تا بتوانیم در راستای این امر مهم گام برداریم.

وی افزود: امروز برخی از خانواده ها که از نظر اقتصادی وضعیت مطلوبی ندارند برای فرزند آوری نیازمند حمایت هستند و مسوولان باید راهکارهای مناسب برای این خانواده ها در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه خانواده ها برای امر معاش و تحصیل فرزندان خود متحمل هزینه هستند اظهار کرد: افزایش فرزندان در بسیاری از خانواده ها با درآمدهای کم نیازمند حمایت است.

مدیر حوزه علمیه همدان بیان کرد: در برهه ای از زمان بنا بر مصالح کشور سیاست های کنترل جمعیت که قانونی نیز بود اعمال شد اما امروز پس از گذشته 25 سال از اعمال سیاست های جمعیتی کشور با کاهش جمعیت مواجه هستیم و نیاز است همه افراد به ویژه روحانیون در راستای فرهنگ سازی این امر خطیر تلاش کنند.

آیت الله موسوی اصفهانی گفت: امروز کنترل جمعیت با توجه به پیامدهای آن در آینده جامعه مصلحت نیست و باید پدیده تک فرزندی و دو فرزندی از فرهنگ مردم برچیده شود.

وی تاکید کرد: امروز بر همه روحانیون واجب است تا احکام اسلام و دستورات ولی امر مسلمین جهان را برای مردم تببین کنند و اگر ما روحانیون در این زمینه کوتاهی کنیم به طور قطع کنترل جمعیت به این صورت ادامه خواهد داشت.

وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در آینده نه چندان دور نیازمند فرزندانی صالح برای ادامه حیات این کشور در همه زمینه های علمی، فرهنگی و نظامی است و کنترل جمعیت با توجه به کاهش جمعیت در کشور باید متوقف شود.

وی در ادامه به اشاره به آغاز ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: امروز با رهبری آگاهانه رهبر معظم انقلاب جمهوری اسلامی ایران با توجه به درگیریهای ها و آشوب های که در کشور های منطقه وجود دارد در امنیت کامل است و این آرامش مرهون زحمات فرزندان این مرز و بوم است.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما

آخرین عناوین سایت