وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 9 بهمن 1393 ساعت 09:12   |   کد مطلب: 12494
تأکید رییس مجلس بر احیای بیش از گذشته فرهنگ اصیل اسلامی در جامعه
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز بیش از گذشته به فرهنگ اصیل اسلامی نیاز داریم،‌ چرا که فرهنگ جامعه را برای تاثیرگذاری قدرتمندتر می‌کند.

به گزارش نافع، علی لاریجانی در جمع  علما و روحانیون استان اظهار داشت: احیای فرهنگ اصیل اسلامی و سامان جریان های فرهنگی یک کار دولتی نیست و روحانیت باید در این باره فعال باشند.

وی با بیان اینکه امروز دسترسی به اطلاعات با تنوع زیاد در اختیار همگان است و این شرایط ویژگی عصر معاصر ما است، افزود: دسترسی به اطلاعات موجب ترویج فرقه‌گرایی در جوامع گوناگون می‌شود که اگر تمهیدات لازم در جوامع اندیشیده نشود، این روند یک نوع آشفتگی در افکار و فرهنگ‌ها ایجاد می‌کند.

لاریجانی با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی مختلف می‌تواند افراد را هم منفعل کرده و هم زمینه‌ساز فعالیت آنها شود، تصریح کرد: اگر افراد از قوت فرهنگی برخوردار نباشند، منفعل می‌شوند، اما چنانچه زمینه‌های ایمانی و آمادگی روحی قوی داشته باشند، با استفاده از این ابزار ارتباطی می‌توانند فعال تر شده و بدین ترتیب شبکه‌های اجتماعی می‌توانند تاثیرگذار باشند.

رئیس مجلس نهم با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر برای حوزه‌های علمیه بودجه در نظر گرفته شده است، ادامه داد: حوزه‌های علمیه بودجه جاری خود را خودشان باید تامین کنند و سازمان روحانیت نباید دولتی باشد، اما به منظور پیش‌برد امور بودجه‌هایی در نظر گرفته شده که البته به اندازه مورد نیاز نیست، لذا ضرورت دارد عدم تعادل در بودجه‌های فرهنگی جامعه سامان یابد.

وی گفت: امروز بیش از گذشته به فرهنگ اصیل اسلامی نیاز داریم،‌ چرا که فرهنگ جامعه را برای تاثیرگذاری قدرتمندتر می‌کند.

علی لاریجانی با اشاره به اینکه در کل جامعه اسلامی یک هوشیاری عمیق فکری و عاطفی به وجود آمده است، گفت: اگر این هوشیاری به وسیله مبانی فکری عمیق، غنی نشود،‌ قابل تغییر است، اما اگر عمیق‌تر شود، ماندگاری پیدا می‌کند و جریان بیداری اسلامی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما