وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 2 بهمن 1393 ساعت 20:28   |   کد مطلب: 12332
72 پروژه‌ روستایی در بخش مرکزی کبودراهنگ افتتاح می شود
بخشدار مرکزی کبودراهنگ از افتتاح 72 پروژه‌ روستایی که با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان از محل خودیاری های مردمی و دهیاری ها تامین شده خبر داد.

به گزارش نافع به نقل از کورنگ؛ یدالله ابراهیم خانی در همایش دهیاران بخش مرکزی کبودراهنگ با اعلام این خبر گفت: دهیاران در بهسازی و پروژه‌های عمرانی روستاها عملکرد مطلوبی داشته‌اند و توانسته اند با اقدام جهادی در محیط روستاها تحول ایجاد کنند.
وی ضمن قدردانی از مشارکت های مردمی در روستاها گفت: رقم اعلام شده تنها شامل خودیاری های نقدی مردم روستاهاست که اگر هزینه تعریض و عقب نشینی کوچه ها را به این مبلغ اضافه کنیم رقم بسیار بالایی می شود.
یادواره‎ 637 شهید شهرستان کبودراهنگ از مهمترین برنامه های بهمن ماه است
بخشدار مرکزی کبودراهنگ بر ضرورت برگزاری هرچه باشکوهتر جشن های انقلاب در دهه فجر تاکید کرد و افزود: یادواره‎ 637 شهید شهرستان کبودراهنگ از مهمترین برنامه های این ایام است که دهیاران باید در این مورد اطلاع رسانی کنند.
این مسئول غبار روبی و عطرافشانی مزار شهدا در روستاها و شهرها را از برنامه‎های پیش‎بینی شده در ایام دهه فجر عنوان کرد و گفت: دهیاران با همکاری ائمه جماعت روستاها و فرماندهان پایگاه های مقاومت، جشن های انقلاب را هرچه باشکوهتر اجرایی نمایند.
وی تهیه و نصب بنرهای دهه فجر انقلاب اسلامی در سطح روستاها را از دیگر برنامه های دهیاران عنوان کرد و افزود: راهپیمایی 22 بهمن امسال باشکوه تر از سال های گذشته برگزار می شود.
ابراهیمخانی ایجاد شور و نشاط در محیط روستا را مهم خواند و ادامه داد: در جشن‌های پيروزی انقلاب سعی شود با برگزاری مسابقات ورزشی در بین کودکان و نوجوانان شور و نشاط به جامعه روستایی تزریق شود.
امنیت اجتماعی و اقتصادی آینده روستائیان تامین شود
بخشدار مرکزی کبودراهنگ بر اطلاع رسانی دهیاران در مورد مزایای عضویت در صندوق بیمه روستاییان و عشایر به مردم روستا تاکید کرد و گفت: مردم روستا زحمتکش ترین اقشار جامعه هستند که باید امنیت اجتماعی و اقتصادی آینده آنان تامین شود و در این راستا دولت محترم صندوق بیمه روستاییان و عشایر را ایجاد کرده است.
وی مردم روستا را قشری آسیب پذیر و کم درآمد عنوان کرد و گفت: با تدابیر دولت کشاورزان و همه اهالی روستا می توانند مانند کارمندان دولت از خدمات بیمه اجتماعی از قبیل بازنشستگی، ازکارفتادگی، فوت و... استفاده کنند.
ابراهم خانی گفت: اگر کشاورزان و اهالی روستا به عضویت صندوق بیمه روستاییان و عشایر درآیند و هزینه های آن را سالانه پرداخت نمایند از مزایای بیمه اجتماعی برخوردار می شوند و آینده روشنی در انتظار آنان خواهد بود.
وی با بیان این که اهالی روستا معمولا به اهمیت صندوق بیمه آشنایی ندارند، گفت: دهیاران باید همه تلاش خود را برای نهادینه کردن فرهنگ بیمه در میان مردم روستای خود به کار گرفته و سعی کنند همه کشاورزان و حتی خانم های خانه دار نیز تحت پوشش بیمه روستائیان قرار گیرند و از مزایای آن در آینده بهره مند شوند.
انتهای پیام/ ب

دیدگاه شما