وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 28 دى 1393 ساعت 08:39   |   کد مطلب: 12219
سنجاب‌های تالاب شیرین‌سو سوژه جدید فرشاد افشین پور شد
«امپرطوری سنجاب‌ها» مستند جدید فرشاد افشین‌پور است که به زندگی سنجاب‌های زمینی اطراف تالاب شیرین‌سو و مناطق شمالی استان همدان می‌پردازد.

به گزارش نافع، فرشاد افشین‌پور، کارگردان مستند های «سفر به آمادای»، «سفر به قلمرو گرگ‌ها» «پرندگان در سرزمین برف و آفتاب» این بار از ساخت مستند جدیدی به نام «امپرطوری سنجاب‌ها» خبر داد.
وی گفت: از آنجایی که بخش زندگی سنجاب‌ها در مستند «سفر به آمادای» توسط کارشناسان و مخاطبان مورد توجه قرار گرفت و همه تشنه دیدن تصاویر بیشتر و بهتر در این زمینه بودند، تصمیم گرفتم مستند بعدی خودم را در مورد این حیوان بسازم.
افشین پور افزود: هم‌اکنون چند طرح برای تولید در دست دارم که این فیلم زودتر از بقیه تولید می‌شود.
مستند «سفر به آمادای» فرشاد افشین‌پور به بررسی سیمای طبیعی و گونه‌های کم‌نظیر جانوری استان همدان می‌پردازد. این فیلم توانست پس از حضور در بخش مسابقه ملی مستندهای بلند هشتمین جشنواره سینماحقیقت، جایزه ویژه دبیر جشنواره را کسب کند. سال گذشته نیز فرشاد افشین‌پور موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم زیست‌محیطی هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت برای فیلم «پرندگان سرزمین برف و آفتاب» شده بود.
فرشاد افشین پور فیلمسازگچسارانی است که طی سال های اخیر وارد عرصه سینمای مستند شده و مستند های حیات وحش قابل توجهی کار کرده است.
فیلم های «سفر به آمادای»، «سفر به قلمرو گرگ‌ها»، «امپرطوری سنجاب‌ها» و شکوه الوند در مورد سیمای طبیعی و حیات وحش استان همدان از این مستندساز است.
انتهای پیام/ ب

دیدگاه شما