وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 19 دى 1393 ساعت 08:44   |   کد مطلب: 12117
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان:
قیام تاریخی ۱۹ دی قم یکی از عوامل شکل گیری انقلاب بود
	قیام تاریخی ۱۹ دی قم یکی از عوامل شکل گیری انقلاب بود
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان، قیام تاریخی ۱۹ دی ۱۳۵۶ مردم قم را یکی از عوامل شکلگیری انقلاب اسلامی دانست.

به گزارش نافع به نقل از رودآور، حجت‌الاسلام علی کاروند درباره قیام تاریخی ۱۹ دی، گفت: مردم متدین شهر مقدس قم در تاریخ ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ پس از شهادت فرزند برومند امام خمینی حاج آقا مصطفی با برپایی راهپیمایی بزرگ خشم و نفرت خود را از رژیم ستم شاهی به منصه ظهور رساندند.
وی با بیان اینکه حکومت ستم شاهی که در تاریخ هفتم دی ماه سال 56 اقدام به پخش مقاله‎ ای توهین آمیز علیه امام خمینی(ره) در روزنامه اطلاعات کرد، اظهار کرد: در پی این عمل مردم و طلاب قم خشمگین شده و در ۱۹ دی تظاهرات شدیدی را بر ضد رژیم پهلوی به راه انداختند که با اقدام مسلحانه رژیم برخورد کرده و تعدادی از مردم به شهادت رسیدند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان افزود: با این قیام مردم قم، آتش انقلاب اسلامی برافروخته گشت و برق آسا به دیگر شهرها سرایت کرد و سرانجام منجر به شکست ظالمان و طاغوتیان و پیروزی مظلومان و مسلمانان شد.

حجت الاسلام کاروند عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب نیز مردم قم همواره در بستر حوادث مهم تاریخی قرار گرفتند و پیشاپیش مسایل و حوادث و امتحان‎های بزرگ انقلاب مانند همیشه با سربلندی مسیر انقلاب را طی کردند و در کنار کلیه حوادث مذهبی و سیاسی حضور داشته و همواره رهنمون دیگر شهرها و کشورهای آزاده جهان بوده و هستند.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما