وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 18 دى 1393 ساعت 12:45   |   کد مطلب: 12104
همدانی ها و بهاری ها جوایز را درو کردند/ دست نهاوند از جایزه کوتاه ماند
جشنواره شعر طنز استان همدان با معرفی برترین ها در شهرستان نهاوند پایان یافت.

به گزارش نافع به نقل از سایت گرو، جشنواره استانی شعر طنز با حضور شهرام شکیبا یکی از شاعران طنزپرداز کشور و مجری برنامه قند پهلو در نهاوند برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند در مراسم اختتامیه این جشنواره اظهار داشت: نخستین جشنواره شعر طنز استان به میزبانی نهاوند و با ارائه 70 اثر از شاعران طنز پرداز سطح استان در شهرستان نهاوند برگزار شد.

محمود مصباح گفت: این مراسم با حضور شهرام شکیبا یکی از شاعران طنزپرداز کشور و مجری برنامه قند پهلو شبکه آموزش سیما وداورانی از کشور و شهرستان نهاوند برگزار شد که در پایان درسه بخش آزاد، ویژه و قابل تقدیر 11 نفر معرفی و لوح تقدیر و جوایز نقدی خود را دریافت کردند.

مصباح افزود: در بخش ویژه این جشنواره به ترتیب آقایان محمد رضا متقی از شهرستان اسدآباد، مهدی روزبهانی از شهرستان ملایر و مجتبی قندی از همدان به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

 رئیس اداره ارشاد اسلامی نهاوند اظهار کرد: در بخش آثار قابل تقدیر جشواره نیز هئیت داوران آقایان مهدی طراوتی توانا و غلامرضا بهاری از شهرستان بهار، غلامعلی زارع از شهرستان ملایر و عباس یادگاری و علی سلیمانی از شهرستان همدان را قابل تقدیر و به عنوان نفرات برتر معرفی کرد.

وی گفت: در پایان این جشنواره با  آرا هیئت داوران اولین جشنواره شعر طنز استان همدان در بخش شعر آزاد آقایان حجت یحیوی از شهرستان رزن، خدامراد جلیلوند از شهرستان تویسرکان و خسرو قربانی از شهرستان بهار تجلیل شدند.

امامعلی عبدالملکی فرماندار شهرستان نهاوند در مراسم اهدای جوایز نخستین جشنواره شعر طنز استان در نهاوند گفت: شعر طنز می تواند با بیان کردن مسائل و مشکلات اجتماعی تاثیر بیشتری نسبت به سایر اشعارداشته باشد زیرا شاعرطنز پرداز در حوزه اخلاق شهری و بیان مسائل و مشکلات روزمره و آگاه سازی مسئولان نقش مهمی دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به احساس مسئولیت شاعر نسبت به جامعه خود یک طنزپرداز واقعی به دنبال ایجاد هیاهو، پرداختن به شعر سیاسی و تحسین مردم نیست، بلکه حل مسائل و مشکلات جامعه نگرانی اصلی او است.

عبدالملکی بیان کرد: زبان هنر و به ویژه شعر طنز همیشه در جامعه ایرانی به عنوان یکی از اصیل‌ترین، اثرگذارترین و شاخص ترین هنرها در دوره‌های مختلف تاریخی مطرح بود و نه تنها در ادبیات بلکه در تاریخ و اجتماع ایران یکی از محورهای اساسی ادبیات مطرح بود.

قابل ذکر است که در این مراسم شهرام شکیبا و فرامرز ریحان صفت دو تن از طنز پردازان کشوری و برنامه قند پهلوی سیمای جمهوری اسلامی شرکت داشتند که در ارتباط با جایگاه طنز مطالبی را ایراد نموده و چند قطعه شعر طنز را برای حاضرین سرودند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما