وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 18 دى 1393 ساعت 12:14   |   کد مطلب: 12101
تختی اسوه اخلاق و مردانگی و الگوی کامل برای ورزشکاران است
مدیرکل ورزش و جوانان استان ، جهان پهلوان تختی را به عنوان الگوی کامل رعایت اخلاق پهلوانی معرفی کرد و افزود: جوانان سعی کنند تنها یک قهرمان نباشند بلکه پهلوان باشند و اگر می خواهند حرفی برای گفتن در ورزش قهرمانی داشته باشند باید مسیر تختی که همان پهلوانی است را در پیش بگیرند.
به گزارش نافع به نقل از  همدان ورزش ؛ سید عبدی افتخاری ضمن گرامیداشت چهل و هفتمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی اظهار داشت: پهلوان تختی یکی از شخصیتهای بزرگ ورزشی کشور است و که همواره اخلاق را سرلوحه کار خود قرار داده است.
وی ادامه داد: همیشه یاد و خاطره این بزرگوار به بهترین وجه ممکن باقی خواهد ماند، از اینرو فقط نباید سالی یک مرتبه درباره وی صحبت شود بلکه باید از خصلت و مردانگی های تختی برای جوانان و نوجوانان سخن گفته شود تا ورزشکار نسل جدید تختی را الگوی خود قرار دهند.

وی جهان پهلوان تختی را به عنوان الگوی کامل رعایت اخلاق پهلوانی معرفی کرد و افزود: این اخلاق و منش در ورزش باید در اولویت باشد و نباید در حاشیه قرار بگیرد.

افتخاری با اشاره به وجه تمایز تختی نسبت به دیگر قهرمانان اظهار داشت: لطف خداوند شامل حال تختی شده وی همواره در خاطره ها باقی خواهد ماند و او برای همیشه زنده است، تختی همیشه در قلب ما به عنوان یک قهرمان صرف نبوده است و او را به عنوان یک پهلوان کامل می شناسیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در ادامه گفت: یکی از معضلات جامعه ورزش در زمان کنونی این است که بسیاری از ورزشکاران به جای پرداختن به اخلاق پهلوانی، توجه به امور مادی را در اولویت قرار داده اند.

افتخاری اظهار داشت: مردم استان همدان از گذشته با خصلت پهلوانی شناخته شده اند و ما پهلوانان بزرگی را در همدان داشته و داریم و ورزشکاران باید به گونه ای رفتار کنند که این خصلت ارزشمند خدشه دار نشود.

وی گفت: جوانان سعی کنند تنها یک قهرمان نباشند بلکه پهلوان باشند و اگر می خواهند حرفی برای گفتن در ورزش قهرمانی داشته باشند باید مسیر تختی که همان پهلوانی است را در پیش بگیرند.

انتهای پیام / ع

دیدگاه شما