وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 27 آذر 1393 ساعت 11:26   |   کد مطلب: 11661
شهادت شهید مفتح با لباس روحانیت در دانشگاه نماد وحدت حوزه و دانشگاه است
نماینده مردم تویسرکان درمجلس شورای اسلامی گفت: شهید مفتح با لباس روحانیت و در دانشگاه به شهادت رسید که این موضوع به نماد وحدت حوزه و دانشگاه تبدیل شده است.

به گزارش نافع محمدمهدی مفتح در گفت و گو با سایت گرو، گفت: شهید مفتح عالمی فقیه، فیلسوف و مدرس حوزه و دانشگاه بود و چگونگی مرگ او بیانگر زندگی اوست؛ شهادت وی در محیط دانشگاه تأثیرگذار و الهام‌بخش بوده و سبب بارورتر شدن اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه شد.

 وی گفت: اگر به سوابق آیت الله مفتح نگاه کنیم متوجه می شویم که خط پیگیری وحدت حوزه و دانشگاه در زندگی ایشان از دهه 40 به خوبی در نوشته ها و مقالات وی نمایان است.

فرزند شهید آیت الله مفتح گفت: افتتاح مدرسه دین و دانش و حقانی به همت شهید قدوسی و با همکاری این شهید والامقام نشان از داشتن ایده و سعی در راه وحدت هرچه بیشتر حوزه و دانشگاه دارد.

نماینده مردم تویسرکان درمجلس شورای اسلامی افزود: حضورشهیدان باهنر، بهشتی، مطهری و مفتح در دانشگاه و حوزه نشان دهنده ی این است که این شهدا به دنبال اهداف خاصی بودند چون می دیدند رژیم پهلوی برای جوانان پاک طینت ما برنامه های مخربی دارد بنابراین بر خود فرض میدانستند که در این راه مهم، تاثیرگذار باشند.

مفتح افزود: این شهدا تلاش های بسیار زیادی کردند تا این دو مرکز علمی را به یکدیگر نزدیک کنند و همانطوری که امام (ره) فرمودند: ائتلاف این دوقشر یعنی ائتلاف همه جامعه چون فارغان تحصیل حوزه و دانشگاه هستند که جامعه را اداره می کنند.

فرزند شهید آیت‌الله مفتح ادامه داد: ایشان اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه را از دهه 40 تعقیب می‌کرد و تنها کسی بود که با لباس روحانیت در دانشگاه‌ حاضر شد و این حرکت ایشان ولو آنکه بدون هیچ‌گونه تبلیغی باشد، همان که دانشگاهیان یک دانشجوی موفق را با لباس روحانیت میان خود ببینند تأثیرگذار بوده است.

وی اظهار داشت: ارتباط سازنده و اثربخش حوزه و دانشگاه در جريان انقلاب اسلامي علاوه بر افزايش ميزان نقش‌آفريني هريك از آنها در صحنه‌هاي مختلف انقلاب اسلامي، همكاري، همراهي و هم‌افزايي ميان 2 نهاد مهم دانشگاه و حوزه را بيش از پيش تقويت كرد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس با بیان اینکه وحدت بین حوزه و دانشگاه از ابتکارات شهید دکتر مفتح است، تصریح کرد: این شهید بزرگوار با آگاهی کامل نسبت به این دو قشر و با کار مداوم در دو بخش حوزه علمیه و دانشگاه زمینه را برای پیوند این دو قشر فراهم ساخت و اندیشه‌های آنان را به یکدیگر نزدیک‌تر کرد.

وی گفت: در نهایت این دو قشر است که مدیریت جامعه را در دست می گیرند و اگر این دو گروه بتوانند با هم همفکر و همراه باشند و برای خدا کار کنند یک مدیریت و راهبرد خوبی در جهت پیشرفت کشور به وجود می آید.

شهید آیت الله محمد مفتح از شهدای بزرگ انقلاب است که در اوایل انقلاب توسط منافقین به شهادت رسیدند و به پاس زحمات وی در راه وحدت حوزه و دانشگاه روز شهادت ایشان مصادف با 27 آذر به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما