وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 12 آذر 1393 ساعت 23:48   |   کد مطلب: 11370
شعار این فیلم تقدیم به مادران و فرش قرمز آن زیر قدم های مادران شهداست
کارگردان فیلم شیار143 با اشاره به بی توجهی به ادبیات در سینمای کشور گفت: ادبیات ما در حوزه دفاع مقدس، بسیار غنی است.

به گزارش نافع، نرگس آبیار در نشست خبری بمناسبت آغاز اکران این فیلم در رشت افزود: معتقدم ادبیات، پایه و اساس سینماست و می بایست این موضوع در کنار هنر سینما و بویژه سینمای دفاع مقدس پرورانده شود .

وی با بیان اینکه هنر سینما هنر جهان شمولی است، اظهار کرد: متاسفانه در سینمای کشور کمتر به موضوع دفاع مقدس پرداخته شده این در حالیست که ادبیات ما در این حوزه بسیار غنی است.

آبیار که به همراه 'محمدحسین قاسمی' تهیه کننده این اثر در نشست خبری حضور یافت، ادامه داد: اگرچه این فیلم جوایز متعددی از جشنواره فیلم فجر تا حضور در جشنواره های خارجی به همراه داشت، اما بزرگترین پاداش من، حضور مادران شهدا در هر بار اکران این فیلم است.

آبیار اضافه کرد: استقبال طیف های مختلف مردم از این فیلم، نشان می دهد که مردم ما بر سر موضوع شهدا، ایثارگران و کسانی که زندگیشان را برای آرامش ما گذاشتند، توافق نظر دارند و هیچ اختلافی در این موضوع نیست.

وی در خصوص ویژگی های این اثر که طیف های مختلفی را برای تماشای آن جذب می کند، گفت: نوعی نگاه انسانی در پشت این ماجرا قرار دارد به گونه ای که من با نوعی نگاه انسانی و مردمی به جنگ پرداختم.

آبیار ادامه داد: در ساخت این فیلم بدون اینکه سعی کنم حرف هایی را از نگاه و زبان خود به مخاطب تحمیل کنم، در حقیقت آنچه که در سال های دفاع مقدس و جنگ تحمیلی وجود داشته را نشان داده ام.

کارگردان شیار 143 افزود: شعار این فیلم تقدیم به مادران سرزمین و فرش قرمز آن زیر قدم های مادران شهداست.

'محمدحسین قاسمی' تهیه کننده فیلم شیار 143 نیز درباره استقبالی که تاکنون از این فیلم شده، اظهار کرد: استقبال مردمی از قشرهای مختلف، از این اثر بسیار خوب بوده است.

وی افزود: موضوع فوق نشانگر این است که مردم در طیف ها و فرهنگ های مختلف و با میزان درآمدهای متفاوت، در خصوص تماشای این فیلم اتفاق نظر دارند و این فیلم، نوعی وفاق را به وجود آورده است.

قاسمی بیان کرد: در واقع مادرانی که در این اثر به تصویر کشیده شده اند؛ مادران سرزمین ما هستند که نگاه طیفی و جناحی در آن قرار ندارد.

وی ادامه داد: براساس آنچه در سالن سینماها دیده ام و بر مبنای قضاوت چهره ها، می توانیم بگوییم همه آمده بودند و طیف بندی در این زمینه از سطح سوژه و اثر می کاهد.

فیلم «شیار 143» از جمله فیلم هایی با مضمون دفاع مقدس است که در جشنواره های مختلف داخلی و خارجی شرکت و جوایز بسیاری را از جشنواره فیلم فجر و مقاومت کسب کرده است.

این فیلم روایتگر زندگی خانواده شهیدان است و با زبانی لطیف، گویای حال مادران شهید این مرز و بوم بوده که تحسین مقام معظم رهبری را نیز کسب کرده است.

فیلم «شیار143» جایزه بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر نقش اول زن فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم از نظر تماشاگران را از آن خود کرده و نظرات متفاوت و گاه متناقضی در مورد فضاسازی و شخصیت پردازی این اثر هنری از سوی کار شناسان سینمایی ارائه می شود.

ایده اصلی فیلم یادشده از کتاب چشم سوم ، برگرفته از یک داستان واقعی نوشته نرگس آبیار است.

همزمان با اکران فیلم شیار 143 در سینما میرزاکوچک رشت، از کارگردان و تهیه کننده این فیلم تجلیل شد.

انتهای پیام/ر.ح

دیدگاه شما