وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 11 آذر 1393 ساعت 10:22   |   کد مطلب: 11328
در گفتگو با نافع مطرح شد:
حجاب باید به یک جریان تبدیل شود
حجاب باید به یک جریان تبدیل شود
سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان همدان گفت: با تدوین و اجرای قوانین می‌توان حجاب را به یک جریان تبدیل کرد و جامعه را به سوی حجاب برتر سوق داد.

به گزارش نافع، حجت الاسلام محمد جمشیدی در گفتگو با خبرنگار ما افزود: حجاب به معنای پوشش بیرونی و عفاف به معنا پوشش درونی، این دو عامل موجب سلامت جامعه است و در صورت نبود این دو موجب به وجود آمدن مشکلات و اثرات مخرب زیادی درجامعه خواهد شد.

وی اظهار داشت: حجاب به‌عنوان یک خواسته فطری است که محدود به اسلام نیست، خالق بشر که بر تمای اسرار و رموز آفرینش، عالم خبیر است، زیبایی، امنیت، رشد و تعالی انسان ها به ویژه زن را در عفاف و حجاب دانسته و آیات نورانی قرآن کریم ضرورت این حکم الهی را به نحو مطلوب تبیین کرده است.

جمشیدی ادامه داد: اسلام به زن هویت و شخصیت بخشید به گونه‌ای که امروز زنان ما مسئولیت‌های خطیری بر عهده دارند و زن با داشتن حجاب می‌تواند در سطح جامعه از اقتدار و عظمت برخوردار باشد.

این مقام مسئول افزود:مسأله حجاب بعنوان یک دستور دینی از مسائل مهم جامعه ماست، رعایت حجاب نه تنها برای خود زن ارزش آفرین است، بلکه موجب حفظ ارزش های انسانی، جامعه، مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب، کاهش چشمگیر مفاسد فردی و اجتماعی، آرامش و پایداری نهاد مقدس خانواده است.

حجت الاسلام جمشیدی ابراز داشت: از آن جا که این موضوع نقش بارزی درکاهش آسیب اجتماعی دارد سعی شده با رویکرد به جایگاه نهاد خانواده نقش آن در پایداری اجتماع ارائه شود.

 سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان گفت: بر همین اساس حجاب و پوشش اسلامی که یکی از اوامر انسان ساز الهی و یکی از احکام حیات بخش اسلام در زندگی طیبه است، منطبق بر فطرت بشر و مبتنی بر نیازها و شرایط روانی و زمینه ساز پویایی و کمال انسانی فرد و جامعه است.

جمشیدی تصریح کرد: آنچه می تواند جامعه ای را از این آسیب ها ی شوم مصون داشته و حفظ کند، ترویج فرهنگ دقیق عفاف و تبیین ابعاد مختلف آن در جامعه است.

 

عفاف به صنف خاصی اختصاص ندارد

وی در ادامه با بیان اینکه حجاب برای مرد و زن یک مسئولیت است، افزود: عفاف به صنف خاصی اختصاص ندارد و برای زن و مرد یک فضیلت اخلاقی به شمار می آید.

حجت‌الاسلام جمشیدی خاطرنشان کرد: اگر زنان طبق آیات و روایات حجاب اسلامی خود را رعایت کنند در جامعه از آزار و اذیت افراد سودجو و بی‌حیا در امان خواهند بود و دیگر کسی جرأت نخواهد کرد به زنان نگاه کجی داشته باشد.

وی با بیان اینکه عفت یک امر تربیتی و حجاب یک بحث شریعت‌مدار است، تصریح کرد: عفت در خصلت انسان‌ها است و با آموزش می‌توان آن را در جامعه نهادینه کرد به همین جهت الزامات حکومتی در بحث عفاف مثمر ثمر نخواهد بود.

سرپرست تبلیغات اسلامی همدان با تأکید بر لزوم توجه به عفاف، یادآور شد: عفاف مهم‌تر از حجاب است و باید پیش از توجه به حجاب، در مقوله عفاف مردم را آگاهی دهیم، البته در این راه باید توجه داشت که باید ابعاد عفت را یک مقوله بزرگ غیر از زنانه‌بودن بدانیم.

حجت الاسلام محمد جمشیدی با اشاره به اینکه مسئله حجاب و عفاف در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد، افزود: مهد‌های کودک و مدارس ابتدایی مکان‌های خوبی برای فرهنگ سازی در مورد مسائلی چون حقوق شهروندی و حجاب و عفاف هستند.

وی ادامه داد: عفت و پاکدامنی همواره باید در رفتارها وجود داشته باشد که در هر دو مورد خانواده نقش مهمی در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب دارند.

گزارش از فرشته درهم فروش

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما