وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 5 آذر 1393 ساعت 12:01   |   کد مطلب: 11210
با وجود کم آبی سالیان اخیر رخ داد:
نشتی 5 ساله آب و بی توجهی مسئولان تویسرکانی!!
نشتی 5 ساله آب و بی توجهی مسئولان تویسرکانی!!
با وجو آنکه بیش از پنج سال از نشتی آب یکی از لوله های انتقال آب شرب تویسرکان می گذرد، بی توجهی مسئولان به این موضوع موجب گله مندی شهروندان شده است.

رودآور در حالی که کشور و به ویژه شهرستان تویسرکان با کاهش بارندگی چند سال اخیر روبرو شده است و مسئولان بالادستی این روزها در تلاش هستند با ابزار قیمتی، مصرف را کنترل کند، اما دیده می‌شود که بی‌توجهی به فرسودگی و نشتی‌های آبی در سطح شهرستان بیشتر از مصرف مردم موجب هدررفت آب می‌شود.

و اما با توجه به درخواست های مکرر شهروندان تویسرکانی از سایترودآور مبنی بر پیگیری هدر رفت چندین ساله آب شرب و بی توجهی مسئولان گزارشی تقدیم حضور خوانندگان همیشه همراه رودآور  می شود.

در بلوار اشرفی اصفهانی شهر تویسرکان و در حوالی خیابان کارگر با کمال تعجب لوله آبی را در کنار جوی آب می بینید که صبح و شب نمی شناسد و آب شرب و زلال آن به داخل جوی آب می ریزد.

آقای جلیلوند یکی از مغازه داران قدیمی می گوید: سال ها قبل یعنی در حدود پنج، 6 سال پیش لوله اصلی در وسط خیابان نشتی می دهد و آب در خیابان اصلی جاری می شود، تا جایی که در خاطرم است به جای آنکه لوله اصلی که گویا فرسوده بوده را تعویض کنند از بخش فرسوده به داخل جوی آب لوله کشی انجام دادند و از آن روز تاکنون همچنان آب شرب به هدر می رود.

وی ادامه داد: جالب است برخی ها می گویند این آب چشمه است که لوله کشی کرده اند تا به داخل جوی آّب بریزد!! و ما بارها به شهرداری و سازمان آب و فاضلاب در خصوص رسیدگی به این اوضاع تذکر داده‌ایم ولی کسی توجهی نمی کند.

جوانی که در آن حواشی صاحب مغازه مکانیکی بود نیز به خبرنگار رودآور گفت: سالیان سال است که آب از این لوله هدر می رود و بهتر است شما هم گزارشی نگیرد چون فایده ندارد و هیچ مسئولی پاسخی نمی دهد.

وی با بیان اینکه این موضوع آن قدر قدیمی و عادی شده که برخی از اهالی منطقه به آن توجهی نمی کنند!  با خنده ادامه داد: به نظر من از زمانی که یادم هست و کودک بودم این آب همین طور به هدر می رفته است.

یکی از عابرین نیز که در آن حوالی سکونت دارد اظهار کرد: متأسفانه ما سالیان ساال است که از مسئولان تویسرکانی می خواهیم چاره بیاندیشند ولی عده ای برای آنکه موضوع را از سر خود باز کنند توپ را به زمین دیگری می اندازند و از این هدر رفت آب معما درست کرده اند که آب چشمه است!!!

وی می افزاید: گفته شده  تأمین هزینه اصلاح و تعویض لوله مقدور نیست، باید گفت این بهانه خوبی نیست حتی اگر هزینه بسیار هم داشته باشد بازم هم ارزش جلوگیری از هدر رفت آب را با وجود مشکلات و شرایط خسکسالی چند سال اخیر دارد، معلوم نیست چرا مسئولی پاسخگو نیست!

حمیدیان سرپرست اداره آب و فاضلاب تویسرکان از پاسخگویی به سوالات خبرگار رودآور درباره این هدر رفت آب امتناع کرد.

به گزارش خبرنگار رودآور، بی شك نامگذاری قرن حاضر با عنوان "آب" از سوی كارشناسان اقتصادی و بسیاری به معنی توجه كردن به این مایع حیاتی پبیش از پیش است، آب از گذشته های بسیار دور همچنان دارای اهمیت بسزایی بوده است . 

و باید دقت داشت كه نیاز به آب مقوله ای نیت كه دارای محدودیت زمانی و مكانی باشد و بتوان با مایعی دیگر درصددجایگزین كردن ، كمبود و خلاء آن برآمد.

به نظر می رسد توجه به مشکلات پیش آمده در حوزه آب شرب تویسرکان نیازمند توجه بیشتر مسئولان شهری است.

انتهای پیام/ر.ح

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما