وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 5 آذر 1393 ساعت 09:45   |   کد مطلب: 11201
مدیرکل امور فرهنگی، فناوری و رسانه تبلیغات اسلامی کشور در همدان:
نرخ های صنعت فرهنگی بیشتر از صنعت نظامی و اقتصادی است
نرخ های صنعت فرهنگی بیشتر از صنعت نظامی و اقتصادی است
مدیرکل امور فرهنگی، فناوری و رسانه سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: در دنیای امروز نرخ های مربوط به صنعت فرهنگی بیشتر از صنعت نظامی و اقتصادی است.

به گزارش نافع، علی اسماعیلی در نشست با نخبگان و اساتید گفتمان های دینی استان همدان با اشاره به اینکه در برخی از کشورها بسیاری از فرصت ها از جمله فرصت های شغلی از طریق صنعت فرهنگی ایجاد شده است، افزود: امروزه از مسائل فرهنگی به عنوان صنعت فرهنگی یاد می شود.

وی افزود: اهمیت کار فرهنگی بر کسی پوشیده نیست و این موضوع به اندازه ای مهم است که اقتدار کشورها به اقتدار فرهنگی آنهاست و پیشرفت هر کشوری در پیشرفت فرهنگی آن کشور نهفته است.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه کار فرهنگی فعالیتی بی وقفه و بدون تعطیلی است، اظهار داشت: شاید بتوان کار اقتصادی و سیاسی را تعطیل کرد، اما از آنجایی که فرهنگ با تربیت انسان ها سروکار دارد و لحظه ای غفلت برآن بسیار تاثیرگذار است هرگز نباید تعطیل شود.

مدیرکل امور فرهنگی، فناوری و رسانه سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه ادامه راه انبیای الهی در حوزه فرهنگی امری ضروری است، تصریح کرد:  کار در حوزه مسائل فرهنگی نیاز به پشتکار و حوصله دارد باید از ظرفیت ها و قابلیت های وجودی انسان بهره گیری شود زیرا که برای نهادینه کردن فرهنگ صحیح همواره نیاز به تکرار و استمرار است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کار فرهنگی برای جوانان است، یادآور شد: مخاطب اصلی در حوزه فرهنگ جوانان هستند که مانند رودخانه ای پرتلاطمند و با هدایت و باز کردن مسیری مناسب باید از انرژی اجتماعی آنها به بهترین نحو استفاده کرد.

علی اسماعیلی به ابزارهای مجازی در حوزه فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد:  ابزارهای روز و پیشرفت های تکنولوژی در فضای مجازی مانند تیغی دولبه است که این ابزارها در عین جذابیت، تنوع و به همراه داشتن آسایش، می توانند در حوزه فرهنگ خطرآفرین باشند.

وی ادامه داد: این هنر ماست که با بهره گرفتن از همه ابزارها در خدمت دین از آن برای تبلیغ و ترویج دین استفاده کنیم.

اسماعیلی در ادامه با بیان اینکه راه اصلی ایجاد تحول از طریق فرهنگ ممکن است، ابراز داشت: تولید، تبلیغ، ترویج و توزیع فعالیت های دینی در جامعه کار اصلی اساتید و نخبگان دینی است.

مدیرکل امور فرهنگی، فناوری و رسانه سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه در این نشست ها به دنبال تعامل، تبادل اطلاعات و خروجی مناسب هستیم، افزود: در گفتمان های دینی باید ایده ها به اشتراک گذاشته شود و در حوزه های مختلف از جمله دانشگاه ها، مدارس و مساجد باید به حداکثر سئوالات و شبهه های جوانان و نوجوانان پاسخ داده شود.

فرشته درهم فروش

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما