وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 4 آذر 1393 ساعت 15:43   |   کد مطلب: 11186
فرمانده سابق سپاه ناحیه همدان در دانشگاه آزاد همدان:
بزرگترین سلاح دشمن در جنگ نرم ماهواره است
بزرگترین سلاح دشمن در جنگ نرم ماهواره است
فرمانده سابق سپاه ناحیه همدان گفت: امروز کشور ما در معرض شدیدترین جنگ دشمن که همان جنگ نرم است قرار دارد و بزرگترین سلاح دشمن در این جنگ ماهواره است.

به گزارش نافع به نقل از صدای دانشجو سرهنگ غلامی پاک ظهر امروز(سه شنبه) در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد همدان گفت: بسیج یک نیروی نظامی نیست بلکه شجره طیبه ای است که ریشه آن در زمین و شاخ و برگش در آسمان هاست و پس از گذشت حدود سی سال از انقلاب اسلامی هنوز بسیج به طور کامل شناخته نشده است.

وی با بیان اینکه بسیج در دوران دفاع مقدس نقش بی بدلیل خود را ایفا کرد افزود عده ای پس از جنگ معتقد بودند بسیج باید جمع شود که در جواب آنها باید گفت زمانی که بسیج تشکیل شد جنگی نبود پس بسیج برای جنگ نیست حتی اگر هم بسیج برای جنگ باشد جنگ تمام نشده است.

فرمانده سابق سپاه ناحیه همدان با اشاره به انواع جنگ و تقسیم بندی جنگ ها به سه دسته جنگ سخت، نیمه سخت و نرم  ادامه داد: در جنگ سخت هدف تصرف سرزمین است مانند دوره دفاع مقدس که صدام در ابتدای جنگ اعلام کرد تا یک هفته دیگر ادامه مصاحبه تلویزیونی را در تهران انجام میدهیم. و قصد داشت یک هفته ای ایران را تصرف کند.

وی با اشاره به کانامه بسیج در دفاع مقدس افزود: اما چه شد که جنگ هشت سال طول کشید؟ 52 کشور دنیا از جمله دو ابر قدرت غرب و شرق امریکا و شوروی سابق و همه کشورهای عربی به جز کشور سوریه به صدام کمک کردند اما در پایان جنگ صدام نامه ای نوشت به رئیس جمهور وقت جمهوری اسلامی و اعلام کرد تمام شرایط نظام جمهوری اسلامی را می پذیرم و برای نشان دادن حسن نیتم اسرا را به طور یک جانبه آزاد می کنم.

سرهنگ غلامی پاک در ادامه افزود: نوع دوم جنگ نیمه سخت است و هدف آن  این است که در حاکمان و مسئولین یک مملکت نفوذ کرده و آنچه مد نظر دشمن است را از جانب خودمان بر خودمان پیاده می کند. اوج این نوع جنگ را میتوان در دوران هشت ساله اصلاحات دانست. به عنوان مثال اکنون وزیر فرهنگ دولت اصلاحات علیه نظام اسلامی قلم میزند و صحبت میکند چون نتوانست در برابر جنگ نیمه سخت مقاومت کند.

وی سخت ترین نوع جنگ را جنگ نرم دانست و در توضیح آن افزود: نوع سوم جنگ که شدید تر از دونوع قبلی است و امروز و همیشه  تاریخ ما در معرض این جنگ بوده ایم جنگ نرم است. هدف جنگ نرم ذهن تک تک افراد جامعه است.

فرمانده سابق سپاه ناحیه همدان با بیان این که  طبق بررسی های انجام شده پس از دفاع مقدس از عوامل قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران بیشترین عامل  فرهنگ بسیجی است. یعنی همان فرهنگی که برگرفته از نهضت عاشورا و قرآن کریم است.فرهنگ ایمان جهاد و شهادت. افزود: دشمن پس از دفاع مقدس به این نتیجه رسید که برای شکست ایران راهی جز شدت جنگ نرم وجود ندارد.

وی هدف دشمن در جنگ نرم  را تسخیر اذهان ما و در نهایت کنترل رفتار ما دانست و افزود. رفتاری که در دفاع مقدس آن حضور جوانمرانه را رقم زد به دشمنان ما ضربه زده پس دشمن به دنبال تغییر رفتار ماست.

سرهنگ غلامی پاک گفت: خمیر مایه رفتاری ما اعتقادات ماست و اولین حمله به اعتقادات ماست و در راس این اعتقادات و اعتقادات تشیع اعتقاد به ولایت است. ولایت فقیه همان ولایتی که به واسطه آن به محض دستور امام همه سمعا و طاعتا گوش به فرمان ایشان بودند.این ریشه اعتقادات ماست.

وی خاطر نشان کرد: پس از اعتقادات باورهای ماست که شاید خیلی هم مذهبی نباشد و پس از باورها ارزش های ماست که می خواهند کم کم ارزش های ما مانند عفاف و حجاب را از بین می برند.

فرمانده سابق سپاه ناحیه همدان در ادامه افزود: همه این کارها انجام می شود تا رفتار ما را عوض کنند رفتاری که دشمن از آن ضربه دیده است و از همه سلاح های خود استفاده می کند. سلاح های دشمن در جنگ نرم از تلفن های همراهی که در دست همه ماست گرفته تا ماهواره هایی که متاسفانه در برخی خانه ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه امروز ما در معرض شدیدترین جنگ دشمن که همان جنگ نرم است قرار داریم و بزرگترین سلاح دشمن در این جنگ ماهواره است گفت: ماهواره وارد هر زندگی بشود آن زندگی را ویران خواهد کرد.

سرهنگ غلامی با اشاره به نقش ماهواره ها در جنگ نرم گفت: امروز 32450 شبکه ماهواری در سراسر دنیا وجود دارد 18000 شبکه در ایران قابل دریافت است و 300 شبکه به روشنی و به وضوح قابل دریافت است. مایی که در همه چیز تحریم هستیم در تلفن همراه و تبلت و ابزار جنگ نرم پیشرفته ترین ها را در اختیار داریم.

وی با اشاره به وظیفه بسیجیان در امربه معروف و نهی از منکر به خصوص در بحث ماهواره ها گفت: هرکسی که در راستای اهداف اسلام و نظام اسلامی قدم بردارد بسیجی است.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما