وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 1 آذر 1393 ساعت 08:51   |   کد مطلب: 11079
نقد کتاب «سفیدی پر کلاغ» روایت زندگی شهیدان دیباج در همدان
جلسه نقد و بررسی کتاب «سفیدی پر کلاغ» روایت زندگی شهیدان سیدرضا و سیدحسین دیباج، همزمان با هفته کتاب و کتاب‌ خوانی در همدان برگزار شد.

به گزارش نافع، جلسه نقد کتاب "سفیدی پر کلاغ" به همت کتابخانه عمومی سردار شهید حبیب‌ا... مظاهری مریانج و با حضور معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، نویسنده کتاب، ضرابی‌زاده نویسنده کتاب "دختر شینا"، دی‌آبادی از منتقدین بنام استان و برادر و دختر شهیدان دیباج در کتابخانه عمومی اعتمادیه برگزار شد.

نویسنده کتاب "سفیدی پر کلاغ" در این مراسم گفت: سوژه نوشتن داستان "سفیدی پر کلاغ" از صحبت‌هایی که با برادر این دو شهید بزرگوار داشتم، انتخاب شد.

 سیدمهرداد موسویان در پاسخ به سئوال منتقدین در مورد سه‌زبانه بودن کتاب، این‌طور پاسخ داد که برای درک مفاهیم کتاب "سفیدی پر کلاغ"، خوانندگان باید به دانش تعبیر خواب مسلط باشند.

وی با اشاره به شخصیت انحرافی خسرو، یکی از شخصیت‌های مطرح‌شده در داستان افزود: همه خواب‌های خسرو، نشان‌دهنده خیانت وی به شهیدان دیباج است.

نویسنده کتاب "دختر شینا" نیز با اشاره به نثر روان و شیوای داستان بیان کرد: کتاب "سفیدی پر کلاغ"، توصیف‌ها و صحنه‌پردازی‌های خوبی از انقلاب اسلامی به یادگار گذاشته و شخصیت‌پردازی خوبی دارد.

بهناز ضرابی‌زاده با انتقاد از شکل داستانی این کتاب نیز گفت: ما نمی‌توانیم از این کتاب، انتظار مستندسازی و پایان خوب را داشته باشیم زیرا از چند زاویه و زمان به موضوع پرداخته شده است.

دی‌آبادی، یکی از منتقدان برجسته استان نیز با تمجید از انتخاب سوژه مناسب توسط نویسنده اظهار داشت: با وجود اینکه پایان داستان به شهادت شهیدان دیباج ختم می‌شود، اما بنا بر آیات قرآن کریم که "مپندارید كه آنان كه در راه خدا كشته شده‏اند مرده‌اند، بلكه زنده‏اند و نزد پروردگار خود، روزى می‌خورند"؛ بنابراین شهدای بزرگوار دیباج نیز برای همیشه در تاریخ جاودانه خواهند بود.

در پایان از نویسنده اثر، منتقدین کتاب و اعضای فعال کتابخانه عمومی شهید مظاهری مریانج از طرف معاون و مسئول حراست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با اهدای جوایزی تقدیر شد.

لازم به ذکر است؛ شهیدان سیدرضا و سیدحسین دیباج از شهدای انقلاب اسلامی هستند که به ترتیب در سن 24 و 18 به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما