وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 27 آبان 1393 ساعت 16:22   |   کد مطلب: 10992
اعلام آمادگی همدان برای رفع نیازهای بزار اقلیم کردستان عراق
معاون برنامه ریزی استانداری همدان گفت: استان همدان آمادگی کامل برای رفع نیازهای بازار اقلیم کردستان عراق را در زمینه های مختلف تجاری دارد.

به گزارش نافع، خسرو سامری در نشست هیات تجاری اقلیم کردستان با اعضای اتاق تعاون استان همدان افزود: تمام ظرفیت ها و قابلیت های موجود در استان همدان با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران آماده بکارگیری برای برقراری همکاری همه جانبه با بازارهای اقلیم کردستان عراق است.

وی ابراز امیدواری کرد: رفت و آمد هیات های تجاری ایران و اقلیم کردستان عراق در تحقق روابط فرهنگی و اقتصادی دوکشور تاثیر گذار باشد و بتوان با رفع مشکلات موجود در مرزها، این رفت و آمدها را بیشتر کرد.

وی ادامه داد:استان همدان با داشتن پردیس های دانشگاهی بین المللی توانایی جذب دانشجو از این منطقه و ارایه آموزش های عالی را در رشته های مختلف فراهم کرده است.

وی همچنین آموزش های فنی و حرفه ای در استان همدان را در سطح عالی دانست و افزود: سازمان فنی و حرفه ای همدان زمینه پرورش نیروهای ماهر کاری در زمینه های مختلف حتی از کشورهای مجاور را ایجاد کرده است.

سامری بیان کرد:استان همدان دارای پیمانکاران و مشاوران بسیار قوی در امور عمرانی است که می توانند بسیاری از طرح های عمرانی را از این اقلیم پذیرفته و طرح را با قیمتی مناسب و کیفیتی بالا به اتمام برسانند.

وی عنوان کرد: ایران از زمان پیدایش نیروهای تکفیری داعش که خطر جدی برای منطقه محسوب می شود اولین کشوری بود که حمایت خود را از مردم عراق اعلام کرد که این نشانه علاقه مردم ایران به عراق و کردهای ساکن این کشور است.

وی با بیان اینکه فصل جدیدی از تعاملات تجاری همدان و اقلیم کردستان در حال رقم خوردن است افزود:رایزنی های لازم با استان های کرمانشاه و کردستان انجام شده است تا تسهیلات ویژه ای برای ورود و خروج تاجران از مرزهای این دو استان ایجاد شود.

هیات تجاری اقلیم کردستان عراق شامگاه یکشنبه هفته جاری به منظور انعقاد قراردادهای مختلف تجاری و حضور در همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری همدان به این استان سفر کردند.

انتهای پیام/ر.ح

دیدگاه شما